“Topp 10 i Oslo”

Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 1. september 2021 via mobile enheter

Vil si at dette er på topp 10 av restaurantopplevelser jeg har hatt i Oslo. Nydelig mat, vin og god service. Hadde tre forretter, hvor gratinerte blåskjell var favoritten. Tarte Flambée forretten kunne vi godt droppet, litt for plain og med kjedelig ost. Ellers var vi fornøyde med alt! Vi kommer definitivt tilbake.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, 401ingrids

Anmeldt 29. august 2021

Neida, Maaemo er så klart best i byen. Men der koster det minst 6000 pr. person. På Le Benjamin får du et fantastisk godt måltid, en uforglemmelig helkveld, for 1500 kr pr. pers.

ALT er bra: Vennlig ankomst, lun atmosfære, rask, oppmerksom service ved bordet hele kvelden. Selv toalettene er stemningsfulle.

Men det er maten man kommer tilbake for:

Gårsdagens besøk bød på de beste sjøkrepsene jeg har smakt noe gang. Så spenstige, smakrike, saftige - med en nydelig smørsaus som kompletterte retten. Deretter en perfekt entrecôte, med en bearnaise og sidesalat det var lagt betydelig kjærlighet i, Dagens dessert var en eclaire med bær og pistasj-is. Noe av det beste jeg har spist til dessert i Oslo.

Etter måltidet fikset servitøren oss et bord utendørs, der vi kunne ta et par drinker under en lun sensommerhimmel. Rett og slett utrolig bra.

2  Takk, Johan B
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Super service, super mat, supre vinanbefalinger. Toppscore på alle områder.
Servitøren, fra Øst-Afrika, var svært imøtekommende og fant fram til spennende viner til maten vår.
Smakfulle sjøkreps grillet til perfeksjon med smør og hvitløk, en kraftig bouillabaisse til hovedrett og gode oster til dessert fikk følge av riesling fra Alsace, en Saint Aubin på glass (!!) og en nydelig, fransk nær-portvin.
Det blir ikke lenge til neste besøk

Takk, OsloNorway
Anmeldt 26. juni 2021 via mobile enheter

Det er altså pur glede å gå inn dørene til Le Benjamin … man vet at man blir fornøyd hver eneste gang .
De skuffer aldri !!
Nydelig atmosfære, kunnskapsrike servitører,fantastisk mat og nydelige viner .
Aldri fått en dårlig rett på Le Benjamin .
Skulle ønske jeg kunne flyttet inn fast

Dato for besøk: mai 2021
2  Takk, Bardouini
Anmeldt 27. mai 2021 via mobile enheter

Nydelig sted! Fransk bistro med deilig mat og atmosfære. Kokken og sjefen på gulvet er gift. De har en sønn som heter Benjamin. Hyggeligste restauranten i oslo.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, paudun

Reisende som så på Le Benjamin Bar & Bistro, så også på

Har du vært i Le Benjamin Bar & Bistro? Del dine erfaringer!