Sterke inntrykk, imponerende!

Sterk opplevelse! Veldig hyggelig mottakelse og rolige omgivelser som gir rom for ettertanke. Et... les mer

Anmeldt 6 dager siden
acaun
Fantastisk opplevelse

Tilbrakte to timer på Roseslottet og er overveldet! Utrolige historier og malerier. Veldig bra med... les mer

Anmeldt 11. juni 2022
Silje G

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Oslo
Vikingplaneten
50 anmeldelser
Anmeldt 20. desember 2020 via mobile enheter

Flott utstilling av kunstverk som omhandler norsk krigshistorie. Dette er noe alle nordmenn bør se og oppleve, mange perspektiver og historier som ikke fremstilles av Internationale dokumentarer. Spesielt utmerket for oss var historiene til individene som ble en del av krigen i ung alder og de grufulle historiene om norske kvinner som fikk barn med tyske soldater.

Et absolutt «must see» og viktig å støtte et godt initiativ hvor skoleelever kan få et innblikk i krigshistorien til Norge.

Dato for opplevelse: desember 2020
1  Takk, TobbenTheTraveller
Anmeldt 13. november 2020

Viktig norsk krigshistorie presentert på en flott og gripende måte. Følgdpiralen, gå nærmere maleriene. Bak tverrvegger skjuler det seg andre malerier.

Dato for opplevelse: november 2020
2  Takk, Geir M
Anmeldt 4. oktober 2020 via mobile enheter

Her har Vebjørn og Eimund Sand skapt en fantastisk sanse-arena og ikke minst en flott og pedagogisk fremstilling av Norges okkupasjonshistorie. Fokus på enkeltindividet og Fred, Frihet og Demokrati. Monumentale kunstinstallasjoner og over 100 malerier i en 250 sirkelformet «løype». En opplevelse. Kanskje endre finere i mørket når den et opplyst! Vebjørn Sand har ofte personlig omvisning.

Dato for opplevelse: oktober 2020
2  Takk, Offisersbladet
Anmeldt 19. september 2020 via mobile enheter

Vårt andre besøk i år og var like imponerende nå som sist. Noen nye installasjoner siden i sommer, vakte begeistring. Oppdager stadig noe nytt og lærerikt. Gripende beretninger fra tidsvitner som ikke må glemmes. Godt å rusle rundt med naturens ramme rundt. Sikkert vakkert også i belysningen om kvelden. Ta gjerne med matpakke og drikke fordi det er ingen servering. Bedre toalettforhold ønskes

Dato for opplevelse: september 2020
1  Takk, Reidunsola
Anmeldt 12. september 2020

Jeg vil anbefale å ta t-banen for Roseslottet ligger rett ved siden av Frognerseteren stasjon. Vi var der en lørdag ettermiddag og ble overrasket over hvor mange mennesker som var der så dersom man komme på en vanlig hverdag så vil jeg tro at det er færre folk. Det er en stor utstilling med fokus på enkeltmennesker og deres skjebner under 2.verdenskrig og grundig beskrivelse av 2.verdenskrig, og det er viktig påminnelse for hvor heldige vi er som lever i et land uten krig i dag. Det er god skilting både på engelsk og norsk. Man bør regne med at besøket vil vare 2-3 timer for å få med alle detaljer.

Dato for opplevelse: september 2020
2  Takk, Ingeborg56