“Fint”
Anmeldelse av Centropa Restaurant

Centropa Restaurant
Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Fint sted, midt i sola i det nye Deicman biblioteket.
Spiste en enkel toast og tok en øl på Terrassen.
Det smakte godt.
Pluss for øl som er god (Frydenlund)
Hyggelig betjening , rene doer.
Kjempe utsikt.

Takk, eivindm2013

Anmeldt 14. juli 2021 via mobile enheter

På nettsida til Centropa står det: CENTROPA ER ET SMELTEPUNKT FOR MAT OG LITTERATUR. I RESTAURANTEN OG KAFEEN KNYTTES MATKULTUR OG LITTERATUR SAMMEN PÅ EN MÅTE SOM SKAL GI UTSYN TIL VERDEN RUNDT OSS.
Forventningene var derfor satt da jeg dro med familien dit for en lunch midt i smørøyet i Norges hovedstad. Skuffelsen var stor med betjening som ikke hadde tid, mat som ikke kunne tilpasses allergi, mat kom til ulik tid og når den i tillegg kom i papp-/plastinnpakning, ble jeg ikke bare skuffet av plassen, men på vegne av Oslo. Er dette det beste vi klarer å vise turistene som kommer hit? Skjerpings med stort utropstegn!

Takk, Vidarsag
Anmeldt 12. juni 2021 via mobile enheter

Spiste lunsj i kaffebaren utendørs på terrassen i 2.etg, og der er det flott å sitte med utsikt mot operaen og fjorden. Bestilte en Croque Monsieur som var en stor skuffelse... deilig surdeigsbrød, men det smakte egentlig som en vanlig toast med skinke og ost, en tørr sådan. Det sto på menyen at det skulle være med sennep og Mornay saus. Det var ikke antydning til sennepsmak, og når jeg spurte fikk jeg til svar at det var sennepsfrø i toasten...?? Og den Mornay sausen var det også veldig sparsomt med, det ble tørt og stusselig....

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Hosle63
Anmeldt 12. juni 2021 via mobile enheter

Tidenes dårligste Cæsarsalat. Hele salatblader, 3-4 cherrytomater og litt seig høne i et hjørne, litt tørt brød som krutonger. Styr unna!

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Line Elisabeth A
Anmeldt 8. desember 2020 via mobile enheter

Siden vi ikke kan reise så mye i disse tider, og siden det er tryggere å møte bekjente ute enn hjemme. Så valgte jeg dette stedet til å feire bursdagen min i år. Vi var først over til men på grunn av smittesituasjonen i Oslo, så meldte stadig flere avbud. Stedet tok dette på strak arm, og tilpasset seg at innsendt meny stadig endret seg.

Jeg virkelig elsker hvordan menyen deres er satt opp etter land. Også har jeg vært veldig spent på det som ble kalt stasplatå. Noen av oss bestilte enkeltetter og noen platå, de som bestilte elkeltretter ble mye mer fornøyd med mengden enn de andre. Tanken i menyen er god, men smaken på rettene er jevnt over ok, men har ikke smaker som skiller seg særlig ut eller som fester seg i minne.

Stedet er hyggelig og helt fantastisk plassert som knutepunkt, personalet virker fantastiske, menyen er unikt kul og drikkemenyen hadde godt nok innhold på flaskenivå. Maten er helt ok.

Dato for besøk: oktober 2020
4  Takk, dorthesKS

Reisende som så på Centropa Restaurant, så også på

Har du vært i Centropa Restaurant? Del dine erfaringer!