“The vandelay burger på sitt beste”
Anmeldelse av The Vandelay

The Vandelay
Vurdert som nr. 1 365 av 1 552 Restauranter i Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Svært god mat med en legendarisk burger. Var der til lunsj og bestilte 4 retter på lunsjmenen til to personer. Det var meget gode retter. Servicen var dessverre dårlig og under gjennomsnitt.

Takk, Simenpimen

Anmeldt 2. juli 2021 via mobile enheter

Høy pris = høy kvalitet....ehh nei. Så enkelt at det var pinlig...det var en skive, en dasj spinat og en kokt stekt pølse.....

Takk, 207mettem
Anmeldt 1. juli 2021

Fikk kveite og ost. Kveiten var god men ikke mye mat, ost var tre skiver, to brød og litt syltetøy. Ikke noe stort men ok, men ikke mye mat for pengan.

Takk, ArneH341
Anmeldt 1. juli 2021 via mobile enheter

Små porsjoner, dårlig service, men god mat.
Hovedrett i størrelse med et yoghurtbeger til 400,- og tre løvtynne skiver ost til dessert. Velsmakende, men små porsjoner får deg til å tenke på neste spisested. Gode viner teller positivt.

Takk, jkse_no
Anmeldt 27. juni 2021

Vi bestilte lang tid i forveien og ble anvist til ett bord ved siden av toalettet og kassen. Ubekvemme stoler og bord (Kafe style) .Vann og meny kom ganske raskt så tok det lang tid før maten kunne bestilles. Treg service. Forretter ble bestilt og kamskjell og tartar var det vi ønsket oss. Høye priser på dette. Kamskjell var hakket opp slik at kvalitet ikke kunne gjenkjennes og tartaren var mikset med brødsmuler og ett hav av karse allt servert igjen på små rosa tallerkner. Tre hovedretter på menyen til prisen av 300( vegetar ) 400 (fisk) og 500 (kjøtt) pluss tilbehør som f.eks pommes frites (95).
Vi tenkte dette må da virkelig være topp kvalitet. Vi bestilte 3 kjøtt og en fisk. Nabobordet fikk sin mat først og da fikk vi en pekepinn på hva som kunne komme. Bønnene til 300,- lå på en liten tallerken i en saus... og kjøttet til 500 ble presentert på en lite rosa tallerken. Dette lovet ikke godt. I mellomtiden ble det funnet en tyggegummi inni servietten til en av oss ( altså en brukt serviett). Servitør ble gjort oppmerksom på dette men den ble bare skiftet ut uten videre. Kjøttet kom etterhvert men ikke tilbehøret. Da dette kom var kjøttet på vei til å bli kaldt og da det serveres kjøleskapskald bernaise sammen med en bitteliten porsjon av spinat som var heldigvis varm, måtte jeg be om å få ny porsjon med varmt kjøtt. Pommes Frites til 95,- kunne vært hentet ifra en fast food store, dvs den var ikke noe å rope hjem om. Kjøttet var bra og fisken var bra. Alt dette ble servert på små dukkehus tallerkner merket Figgjo storkjøkken. At denne restauranten har fått så bra omtale viser vel bare at at de som har skrevet omtalen ikke har vært helt nøytrale... Se og bli sett er denne restauranten bygget for, ikke for maten, interiøret eller servicen. Det finnes haugevis av bedre restauranter i Oslo til langt hyggeligere priser og ambiance.
Vinkartet var lite og dyrt ( Billigste og eneste flasken med Chablis til 1200,-) .
Jeg bruker gjerne penger på mat og vin men å bli grundig lurt som i dette tilfellet liker jeg ikke. Restauranten er ikke å anbefale.

1  Takk, 35olav

Reisende som så på The Vandelay, så også på

Har du vært i The Vandelay? Del dine erfaringer!