“God mat, men ikke eksepsjonelt ”
Anmeldelse av The Vandelay

The Vandelay
Vurdert som nr. 1 367 av 1 555 Restauranter i Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Anmeldt 13. september 2021 via mobile enheter

Testet ut Vandalay til lunsj. Hyggelig lokale og høyt under taket. Serviceinnstilt betjening og effektiv servering av maten. Vi bestilte biff tartar til forrett. Tartaren var svært god. Til hovedrett bestilte vi burger og fries. God mat, men ikke eksepsjonelt. Avsluttet måltidet med dagens kake som var bananbrød og softis. Igjen god mat, men ikke veldig spesielt. Alt i alt var det god mat, men dessverre ikke veldig spennende.

Takk, 354tingh

Anmeldt 12. september 2021 via mobile enheter

God mat og OK priser. Servicen trekker litt ned da jeg ikke følte meg veldig velkommen, og hovmesteren trodde vi prøvde å lure han da han ikke fant bordbestillingen min i systemet.

Takk, marialjo
Anmeldt 9. september 2021

Endelig er det mulig å spise ute med venner - hvilken glede. Min venninne og jeg valgte The Vandelay i Bjørvika. Fancy lokale og det var ganske fullt denne kvelden. En utenlandsk kelner, dog veldig god i engelsk tok imot oss med vann og menyer. 2 vinmenyer og 1 matmeny, litt uvanlig kanskje? Et raskt blikk på menyen sa oss at dette ikke var noe billig sted, men vi hvis maten er topp er det til å leve med. Bordvenninnen bestilte Pork fricasse with peas, horseradish and mint og jeg bestilte Lobster bisque. Vinen hadde grovt påslag, men vi bestilte en Chablis til 12-1300 kroner.
Porc fricasse viste seg å være en kald form for salat med noen svinebiter oppi - ikke veldig spenstig og overraskende at dette ikke var en varm rett - pris 400,-!! Kelneren ble spurt om retten, men hadde ikke noe å melde.
Lobster bisque til samme sum 400,- viste seg å være en liten bolle med suppe med kokte potetskiver oppi ?? og en haug med grønt på toppen. Det var en ny vri - poteter i hummer bisque - for at folk skal bli mette kanskje. Selve bisquen var god på smak, men prisen da, uten en eneste hummerbit oppi, var for drøy. Bisquen var heller ikke varm nok.
Dette var virkelig skuffende. Første og siste besøk her!

1  Takk, Karbalchen
Anmeldt 29. august 2021 via mobile enheter

Forventningene var store når vi bestilte etter de strålende anmeldelsene etter åpningen, skepsisen økte etter å ha lest anmeldelser her, men realiteten ble meget bra. Grei betjening, god dagens spesial (beinmarg) og gode både forretter - kamskjell, østers og tartar, og hovedretter lobster bisque og svinefrikasse. Få retter på menyen er ofte et kvalitetstegn, og det viste sseg å stemme her og. Legg til god vin og odt og is til dessert, så ble det en veldig hyggelig opplevelse

Takk, Runar N
Anmeldt 26. august 2021 via mobile enheter

Vi hadde gledet oss lenge til et besøk på The Vandelay, og for en skuffelse! Liten meny i utgangspunktet og servitør hadde lite kunnskap om allergier. Jeg har cøliaki og endte med tre østers, en forrett og pommes frites. Kjøkkenet kunne dessverre ikke servere meg burger uten brød fordi det ikke var "en del av deres konsept". Kjedelig mat, med altfor mye salt og små porsjoner. Overpriset og bare jålete.

Takk, Z3604OUveronicar

Reisende som så på The Vandelay, så også på

Har du vært i The Vandelay? Del dine erfaringer!