“Skuffende med lang ventetid”
Anmeldelse av The Vandelay

The Vandelay
Vurdert som nr. 1 370 av 1 572 Restauranter i Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Anmeldt 16. oktober 2021 via mobile enheter

Første gang vi var på Vandelay i sommer var vi veldig fornøyd, nå var det en nedtur. Lokalet er fortsatt tøfft, men servitørene var uinspirert og hadde lagt igjen smilebåndet hjemme, det tok 2,5 timer for to retter, da var vi så lei venting at vi hoppet over både ost og dessert og gikk. Maten var god, men varmrettene var halvkalde. En vinliste med billigste vin til kr 1.000/flaske er også litt uspiselig. Blir nok lenge til neste gang. Synd for med det lokalet og koplingen til Maaemo kunne de fått til så mye mye mer.

2  Takk, Runar N

Anmeldt 9. oktober 2021

Ovesaltet,overpriset mat. Noe uspiselig pga salt/fett. 95 kroner for en halv ristet brødskive med litt hvitløk. Pinlig rett og slett. Leverte ikke på verken mat eller service. Eneste pluss er veldig hyggelige lokaler og beliggenhet.

2  Takk, T8889PXmonicas
Anmeldt 6. oktober 2021

Dette besøket var en 50 års gave fra min kone og meg til noen venner vi inveterte med.

Jeg bruke det fantastiske restauranttilbudet i Oslo 3-4 ganger i uken og jeg stort sett er veldig fornøyd med både mat og service. Vi så også frem til besøket på The Vandelay, særlig på grunn av den positive kritikken de fikk ved åpning. Men her har noe skjedd. Dette er en restaurant som ikke fortjener kunder.

Det var en person som tok i mot oss, ga oss menyer og fikk bestillingen på vin. En andre person (Gresk) foretok bestillingen av maten. Vi fortalte han at vi ønsket å gå for en «tapas» hvor vi skulle dele forretter og hovedretter. Vi ga beskjed om at vi la det i hans hender og han fikk velge gode retter som passet og dele. Han foretok bestillingen og vi fikk servert dette i to puljer. Forretten kom og ble levert av en tredje person som ikke var gjort kjent med at vi skulle dele maten mellom oss. Vi forklarte og det løste seg etter litt flytting av ting på bordet. Ingen helte vin i glassene og det måtte vi bare løse selv. Påfyll av vann på bordet tok en del tid. Hovedretten ble levert av en fjerde person som heller ikke var kjent med at vi skulle dele rettene. Det viste seg også å være noe utfordrende siden vår kelner hadde blant annet valgt, Lobster bisque og en hamburger på deling. Hvordan vi skulle dele hamburgeren pakket i papir på 4 var ikke lett å forstå ei heller hvordan vi skulle spre spise suppen på små tallerkener. Etter langt om lenge fikk vi endelig kontakt med første kelneren og han sendte den ut på kjøkkenet for å deles hamburgeren i 4 deler. Vi mottok den tilbake kald. Vin fikk vi helle i glassene selv og å få bestilt flaske to med vin viste seg å være utforende og veldig tidskrevende. Gjennom hele måltidet var det ingen som var innom og spurte «Har dere det bra, eller smaker det?).

Dette var totalt bortkastete poenger. Eller nesten, vinen var god men vi var fire skuffete gjester som dro videre.

Jeg kan legge til at hadde reservasjonen bare vært min kone og meg så hadde vi nektet og betale annet enn vinen.

5  Takk, davesand_nor
Anmeldt 26. september 2021 via mobile enheter

Så skuffende….

Stilige lokaler og varm stemning, men der stoppa det. Jeg bestilte oliven som var så salte at de ikke var spiselige. Da jeg sa i fra, så fikk jeg tilbud om nye, men de var like uspiselige.
Hummersuppa var god på smak, men ikke én bit med hummer. I stedet var det smakløse poteter. Den ble mektig. I tillegg spiste vi svinefrikasse m tørr svinefilet og potetpureen fløt over av smør. Vi orka ikke å ta dessert for vi gadd virkelig ikke å legge igjen mer penger.
Dette var skikkelig oppskrytt og skuffende.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, Oydis
Anmeldt 23. september 2021

Bestilte take away og tok med meg maten på en fem minutters gange. Cheeseburgeren ble veldig slapp og udelikat av den lille turen. Interessant smak, men ikke noe jeg kommer til å få lyst på igjen. Pommesfritten var overkrydret og det fulgte med en dip hvor mengden var i det minste laget. Veldig hyggelig betjening, men hele måltidet var nok ikke verdt prisen på 320 kr.

Dato for besøk: september 2021
Takk, kmD6610SB

Reisende som så på The Vandelay, så også på

Har du vært i The Vandelay? Del dine erfaringer!