“Julemiddag med jobbegjengen”
Anmeldelse av Dovrehallen

Dovrehallen
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Øl- og matsted sentralt plassert i Storgata. Meny med tradisjonell husmannskost, pizza, smørbrød og småretter. Lutefisk og julebord. Det er ikke mange brune resturanter igjen i Oslo by og i hvert fall ikke av denne standarden. Med førsteklasses hjemmelaget mat til hyggelige priser, tar Dovrehallen vare på de gode, gamle tradisjonene. Onsdag til lørdag: Dansekvelder med band. Svensktopper og country.
Anmeldt 19. desember 2018

Jeg hadde hørt og lest mye bra om maten på stedet og prisene var også folkelig.
På bakgrunn av dette bestilte jeg bord og dro med jobbegjengen.

Stedet var brunt og «innrøkt» men det er også sjarmerende at ikke interiøret er helt up to date.
Vi ble ønsket velkommen og fikk raskt tilbud og servering av drikke av en blid dame nordfra.
Maten kom også fort og det var veldig rause porsjoner. Svoren på ribba var ikke sprø men den var veldig saftig og god.
Pinnekjøttet var også veldig mørt og godt, kalkunen likeså.

Hele gjengen var veldig fornøyd med både mat og service.

Prisene var veldig folkelig og lokalet var nesten fullt på en tidlig ettermiddag i førjulstiden.

Takk for oss .

Takk, Gørild L

Anmeldt 4. desember 2018 via mobile enheter

Elendig mat og elendig service. Skitne toaletter. Trodde vi skulle få servert hjemmelaga, god mat som i gamle dager. Flytende, oversalta kålrabistappe, pinnekjøtt som smakte gammel sau, vassen og seig ribbe, lunka poteter osv. Hva har skjedd med gamle, gode Dovrehallen?

5  Takk, Anne H
Anmeldt 1. desember 2018 via mobile enheter

Gamle, ærverdige Dovrehallen er alltid et must når jeg besøker Tigerstaden. En fantastisk restaurant med en sjelden atmosfære. Hyggelige servitører og en meny med god, gammeldags husmannskost.
Dagens middag besto av smørbrød med stekt torskerogn med hjemmelaget remulade til forrett, og ørretfilet stekt i rømmesaus, agurksalat og kokte poteter.
Nydelig mat, og best av alt: Alltid like trivelige Cecilie sørget for at dette ble et svært så hyggelig måltid. Som alltid.
Vi gleder oss allerede til neste besøk!
⚽️

1  Takk, frodet192
Anmeldt 29. september 2018 via mobile enheter

Mitt favorittsted i Oslo. Gode norske tradisjonelle retter og hyggelige kelnere i et sjarmerende interiør.

1  Takk, annetteh122
Anmeldt 13. september 2018 via mobile enheter

Har besøkt dette spisestedet noen ganger nå. Er en brun pub/ spisested med god og billig husmannskost. Kort ventetid på maten.

Takk, BJØRN O

Reisende som så på Dovrehallen, så også på

Har du vært i Dovrehallen? Del dine erfaringer!