“Middag med kjæresten”
Anmeldelse av Grand Café Oslo

Grand Café Oslo
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: I 1874 åpnet Grand Café dørene, den gang Oslo het Kristiania. Det var her det hele startet. Caféen var stamstedet for blant andre Henrik Ibsen, Roald Amundsen, Knut Hamsun, Gustav Vigeland og Fridtjof Nansen i tillegg til en rekke andre 'Kristianabohemer'. Nå har en ny æra startet. En restaurant og vinkjeller. Det er med stolthet vi på Grand Café nå ønsker nye og gamle gjester velkommen. Vi ser med glede på å kunne ta del i de neste 100 årene og skape ny historie.
Anmeldt 6. januar 2019 via mobile enheter

Skuffende, fra første stund. Vi hadde blant annet lyst på lutefisk. Vi søkte etter bespisningsteder som hadde dette på menyen. Grand Cafè hadde dette på menyen sin, dermed bestilte vi bord der. Alt ved inngangen fikk vi vår første nedtur, det sto IKKE lutefisk på dagens meny, men valget falt da på salt torsk. Vi ble vist til bordet vårt av ei hyggelig betjening. Så kom det en hyggelig kelner, som tilbød vann med eller uten kullsyre og leverte oss menyen. Vi bestilte 4-retters, der ene retten var salt torsk, fikk da opplyst at dessverre så hadde de ikke torsk, men hadde erstattet det med laks. Da ville de servere 4- retters med to serveringer av laks... noe som ikke fristet oss. Imøtekommende som kelneren var, ordnet han med «lunsjretter» til oss, 3-retters, dette skulle koste oss - 200.- pr person. Han anbefalte gode viner til rettene. Når oppgjørets time kom, var vår kelner ikke å finne, så en kollega tok seg av betalingen..... avslaget i prisen, som vår kelner hadde oppgitt til oss, fikk vi IKKE.... Frister ikke med gjentagelse. Maten, som skulle serveres var, var lunken..... Desserten var god.

Takk, 648maritb

Anmeldt 6. januar 2019 via mobile enheter

Såg at det var lutefisk på menyen og bestemte oss for å spise her. Det viste seg at det hadde dei ikke. Vi ville da ha stedets 4-retters middag. Da viste det seg at dei manglet torsk, som var rett nr 2. Da får vi bare ta 3 av den 4-rettersen. Maten vi fikk var god den, og vinen som ble anbefalt passet godt til. Betjeningen var hyggelig. Da regningen kom, var det bare redusert med 100 kr pr pers i stedet for 200 som retten kosta. Finner et annet sted å spise på neste gang .

Takk, egil65
Anmeldt 5. januar 2019

Vi spiste tre retter med andebryst som hovedrett. Uttrykte min skepsis fordi jeg på et annet sted for noen år siden fikk andebryst som var seigt. Vår flinke dame sa at hvis det var seigt, skulle jeg få bytte. Kjøttet var nydelig med madeirasaus og annet godt tilbehør!
Min venninne og jeg liker litt søtlig, "fyldig" hvitvin. Vi fikk servert hvert vårt glass, men tok hele flasken! Vi ble hele tiden fulgt opp av vår kelner, og Grand Cafè ga oss en fin start på teaterkvelden.

Dato for besøk: august 2018
Takk, lisen456
Anmeldt 27. desember 2018 via mobile enheter

Jeg tok med samboer på en liten lunchdate. Lang kø i inngangen for å få bort, og ble storlig overrasket når vi til slutt ble geleidet inn i spisesalen av hovmesteren, og oppdaget at det nesten ikke var folk her...

Det til side, vi bestilte en treretters lunchpakke som var utrolig bra! Sammensatt av menyutvalget og meg gode smaker. Kommer gjerne igjen.

Takk, danerikd
Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Dette har vært mitt lunchsted i svært mange år. Etter standarden sank gradvis så forstår man at
det var på sin plass å foreta en renovering av stedet. Har ventet lenge med å ta et nytt besøk og fikk en opplevelse med blandet inntrykk. Mener at oppgraderingen av lokalene er smakfullt gjennomført, man kjente fortsatt igjen den gode stemningen. Servicen var også helt på topp, selv om jeg mener at et slikt erverdig sted bør ha servitører som behersker norsk. Når man så kommer til menyen og maten så står ikke dette i stil. Det er alt for få lunchretter og jeg valgte derfor en hovedrett. Pent presentert, men ellers på det ordinære. Og prisen er alt for høy i forhold til hva man får servert. Grand Cafe er en institusjon, dette er en posisjon de kommer til å miste om ikke det skjer noen endringer.

Dato for besøk: januar 2018
Takk, torel708

Reisende som så på Grand Café Oslo, så også på

Har du vært i Grand Café Oslo? Del dine erfaringer!