Gratis avbestilling frem til 01.08.21
Priceline
eDreamsUSD 140
Agoda.comUSD 150
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Beliggenhet og rom var Ok. Frokosten var en katastrofe! Vi ventet over 2 timer på frokost, ja 2 timer! Helt ufattelig! Vi etterspurte 5 ganger av ulike servitører og fikk beskjed om at den var på vei. Etter 1 time og 40 min fikk vi tilbud om yoghurt med müsli mens vi ventet. Da frokosten endelig kom fikk vi ikke det vi hadde bestilt. Tenk å sitte 2 timer med barn å vente på frokost!! Vi skulle videre til Tusenfryd, og istedenfor å komme tidlig kom vi dit mye senere enn om vi hadde dratt hjemmefra. Vi fikk kompensasjon på 185,- for «tort og svie». Latterlig!!

1  Takk, Stalheim80
Dalila Ulriksen, Daglig leder på Thon Hotel Slottsparken, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2020

Kjære Stalheim80,

Takk for din åpne og ærlige tilbakemelding om deres opphold.
Vårt overordnede mål er yte fantastisk service og skape minnerike overnattinger for alle våre gjester. Ut ifra din tilbakemelding er det dessverre tydelig at det ikke var alt som gikk like bra da du bodde hos oss, noe vi beklager på det sterkeste.
Det er svært trist å lese om deres opplevelser med frokosten og den lange ventetiden.
Vi har dessverre vært i en utfordrende tid med Covid-19 restriksjoner , hvor frokost var servert som A la carte for over 500 gjester hver morgen. Det ble med dette lang ventetid på både bordsetting, bestilling og servering. I dag har vi derimot vært så heldige og fått gått over til bufeet servering igjen slik at vi sammen med våre medarbeidere kan tilby en god frokostopplevelse vi er kjent for til alle våre gjester.
Når det kommer til kompensasjonen var denne for frokosten. Selvsagt syns vi ikke at dere skulle betale for frokost etter den lange ventetiden.

Jeg håper at du i fremtiden vil gi oss en ny sjanse for å bevise at vi er ett hotell verdt å komme tilbake til.
Riktig god fortsettelse på sommeren!

Vennlig hilsen,

Anmeldt 14. juli 2020

skittent rom, oppdaget masse knuste glass skår på gulv og vindu samt masse rødvin søl.
Hele hotellet bærer preg av slitasje.
Ved innsjekk fikk vi beskjed om at det var førstemann til mølla policy når det kom til parkering, det var aldri ledig parkering!
Frokost kunne de heller ikke tilby fordi det var fult, så alternativ var på nabohotell.

eneste pluss er beliggenhet.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med ThonHotels.no
Takk, fruglemeiei

Kjære Fruglemeie,

Hjertelig takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding om ditt siste opphold hos oss.
Dette var ordentlig lei lesing og jeg beklager på det sterkeste at du sitter igjen med dette inntrykket! Det er absolutt ikke slik standard vi har når det kommer til renhold av våre hotellværelser.
Derimot er jeg glad for å se at dere ble både tilbudt renhold og rom-bytte umiddelbart etter innsjekking. Allikevel er det svært trist at dette var deres første syn ved ankomst til hotellrommet.

Når det kommer til parkering har vi svært begrenset med plasser i vår bakgård og høy etterspørsel dermed forhånd reserverer vi ikke disse. Det finnes også 2 parkeringshus i umiddelbar nærhet av hotellet slik at det til enhver tid er ledig plass i nærheten.

Med stor pågang gjester og retningslinjer gjeldende frokost med servering så vi oss nødt til å sende noe av våre gjester til vårt søster hotell. Dette for å ivareta smittevern og helse til alle våre gjester. Jeg forstår at det absolutt ikke er hva som er ønskelig når en overnatter på hotell. Vi så dessverre ikke annen løsning som ville ivareta smittevern med det høye antallet gjester.

Ta gjerne kontakt med meg direkte på mail dalila.ulriksen@olavthon.no slik at vi kan finne en tilfredsstillende løsning for deres dårlige opplevelser med oss.

Vennlig Hilsen,

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Grei pris. Store rom. Hyggelig personale. Rent og pent. Super beliggenhet, rolig strøk. Gangavstand til Aker Brygge, Karl Johan, Bogstadveien, slottet som nabo.
Minuset er at det er stort, og når fult er det som å være på ‘danskebåten’ under frokosten...(har aldri vært på danskebåten)
Så ikke ta med din kjære på romantisk weekend her, men alene eller med familien så er det helt topp.

1  Takk, 291_yvinda

Kjære Øyvind,

Dette var svært hyggelig lesing!
Tusen takk for at du har tatt deg tid til å dele dine tilbakemeldinger med oss.
Vi er som du sier ett stort hotell, men jeg kan forsikre deg at vi utenom denne høysesongen som er litt utenom det vanlige har en lun og koselig atmosfære i frokosten.
Siste dager har det vært mye familier, A la Carte servering og ellers stor pågang med mye fart! Men du skal absolutt ikke frykte å ta med din bedre halvdel for en romantisk weekendtur. Vi kan friste med superior rom i topp etasjen vendt mot Slottsparken, og hva med å bestille frokost til rommet som kan nytes på balkongen eller inne?

Vi håper at vi får muligheten til å ønske deg velkommen til Thon Hotel Slottsparken i nærmeste fremtid.

Alt godt,

Anmeldt 13. juli 2020

Hotellet ligger rett over veien for kunstnerboligen "Grotten" i hjørnet av selve slottsparken. En fantastisk fin park midt i hjerte av Oslo. Fra hotellet har man en kort gåtur til de fleste sentrumsnære attraksjoner i byen. Og vegg-i-vegg finner man Kunstnernes Hus og Litteraturhuset for de som vil ha litt mer inspirasjon og åndelig påfyll under et besøk i hovedstaden. Rommene er ikke helt som på et moderne hotell, men helt OK.

1  Takk, 168teddym
Dalila Ulriksen, Daglig leder på Thon Hotel Slottsparken, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2020

Kjære 186teddym,

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse om vårt hotell.
Så hyggelig å høre at du var fornøyd med beliggenheten av hotellet og hadde det enkelt med å komme det rundt til både slottsparken og Kunstnerens hus.

Vi håper å kunne ønske deg velkommen til Thon Hotel Slottsparken om ikke så lenge.

God sommer!

Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Vi endte opp med Thon da jeg hadde hørt mye bra om frokosten.
Vi ankom fredag ettermiddag, fikk tildelt parkering og prøvde etter beste evne å buksere oss forbi hull, betongkanter og etterlatt bygningsmateriell. «Vår» plass var opptatt så vi tok den eneste ledige plassen (bil på vår plass skulle ha stått der vi endte opp så det ble igrunn et internt bytte..)
Rommet var stort og greit, med et lite kjøkken - veldig praktisk med kjøleskap iallfall. Undertegnede måtte legge seg i sovesofaen da dobbeltsengen var for myk og ubehagelig (første gang opplevd på hotell..). Nevnte sovesofa helte nedover i begge ender og jeg overdriver ikke når jeg sier at den skreik bare ved å se på den.
Vel. Mannen ble sendt til resepsjonen for å skaffe flere puter slik at kone i det minste fikk ligge i vater. Det tok 35 minutter å få dette til rommet. Da var det i tillegg så varmt på rommet og vi fant ingen termostat å regulere, slik at å åpne vinduene ble utveien. Dessverre var musikken fra omkringliggende bar/restaurant så plagsom og høy, at det bare var å lukke igjen (dette er ikke nevnt i hotellets beskrivelse på nett..) og forsøke å sove i varmen og støyen som jo trengte gjennom vinduene.
Frokost lørdag var bestilt, vi forventet å måtte vente, men ikke at folk som kom etter oss og bestilte mat etter oss faktisk skulle få maten og spise opp før vi i det hele tatt fikk bestille....
Vi reiste på vår planlagte utflukt og returnerte til vår forhåndsbetalte parkeringsplass på ettermiddagen. Den var da fremdeles opptatt og den vi hadde «lånt» var også opptatt. Etter å ha henvendt oss til resepsjonen der en åpenbar dobbeltbooking av parkeringsplass var gjort (ikke av vår tildelte plass, men av den vi lånte), ble vi henvist til å finne parkering andre steder...
Legging lørdag kveld forløp noe bedre da resepsjonen hadde fått skrudd ned temperaturen på rommet, musikken derimot var det ikke gjort noe med..
Frokost søndag var noget bedre hva angår tid før vi fikk bestille. Heldigvis. Det er forøvrig tomt for eplejuice, frukt/yoghurt og croissanter når vi ankommer 1015.
Vi bestiller mat til fire personer. Får servert til tre. Sistemann sin mat kommer «snart». Hun hadde bestilt to små pannekaker med sukker på....
Etter 15 minutter spør vi hvor det blir av maten hennes, hvorpå servitøren etter en stund kommer tilbake og sier at det er tomt for pannekaker. Da er vi to andre ved bordet som hadde fått pannekaker.
Da sitter altså min 7åring ved bordet uten mat, og får ikke tilbud om noe som helst annet av servitøren enn et «beklager, ikke noe jeg kan gjøre...»
Mor har heldigvis ikke spist sine pannekaker og ber om å få en tallerken og sukker slik at datter kan få mat.

Dette var et utrolig skuffende hotellopphold - jeg har tilbragt mange netter på hotell men aldri opplevd lignende.
Jeg har og forståelse for at vi er i spesielle tider, men dette var bare tragisk. Vi kommer aldri til å velge Thon igjen.

1  Takk, 734trines

Kjære Trine,

Tusen takk for en åpen og detaljert tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss.
Vårt overordnede mål er å yte fantastisk service for alle våre gjester – vi ønsker å skape minnerike gjesteopplevelser. Ut ifra din tilbakemelding er det dessverre tydelig at det ikke var alt som gikk like bra når du bodde hos oss, noe vi beklager på det sterkeste.

Det er fryktelig leit å lese at det ble så mye krøll med deres parkeringsplass og at deres tildelte plass var tatt fra en annen gjest. Jeg leser ut i fra resepsjons-rapport at det dessverre ble byttet uten resepsjonistens kjennskap slik at de ikke hadde oversikt over at begge plasser var tildelt. Det er selvsagt allikevel kjedelig at dette gikk utover dere.

Alle våre hotellværelser er utstyrt med Jensen senger som de fleste skal oppleve god liggekomfort i. Det er svært leit at sengen oppleves for myk, og vi har stor forståelse for at det dermed ikke gav god komfort.
Vanligvis er vi raske på fot når det forespørres noe til hotellværelser men frykter at det har vært travelt for resepsjonisten og dermed ikke hatt anledning til å bringe ekstra puter umiddelbart.

Hotellet selv har ingen bar eller restaurant slik at musikk som var støyende tenker jeg har måtte vært en av nabo byggene.
Det er dessverre begrenset på hvor mye vi kan styre støy utenfor vårt hotell og ellers i nabobygget men jeg vet at våre resepsjonister er raske til å løpe og forsøke å dempe støy i rundt-liggende bygg så langt det lar seg gjøre.

Når det kommer til frokosten skal vi selvfølgelig følge opp. Ta gjerne kontakt med meg direkte på mail dalila.ulriksen@olavthon.no slik at vi kan finne en tilfredsstillende løsning på dette.

Jeg håper vi får gleden av å ønske deg velkommen tilbake slik at vi får muligheten til å vise deg hotellet og frokosten fra en bedre side.

Alt godt,