“Wao”
Anmeldelse av Hanami Japanese Fusion

Hanami Japanese Fusion
Kjøkken: Japansk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Hanami har en visjon om å være enestående i sin presentasjon av Japanese fusion. Vi er eksperter innenfor sushi og robata grill. Vi ønsker å være stedet du oppsøker når du vil ha en unik sammensetning av mat, drikke og atmosfære. Vi er stolte av vårt eminente kokketeam som er hentet fra noen av verdens beste restauranter. Vi holder til i flotte lokaler på Tjuvholmen i Oslo. Restauranten er designet av Interiørplan i Oslo. Interiøret er inspirert av naturen, hvor det rustikke og moderne møter hverandre. Vi har en ideell plassering rett ved vannkanten.
Anmeldt 18. september 2021 via mobile enheter

Dette er et eventyr når det kommer til mat. Gode retter med mye smak. Kamskjellene var magiske. Champagne listen var også god. Bra service og flotte lokaler

Dato for besøk: september 2021
Takk, beatev115

Anmeldt 6. september 2021 via mobile enheter

Nydelig mat! Feiret en bursdag med familie! Hadde bestilt en selskapsmeny på forhånd. Den var innholdsrik med mange deilige smaker og overraskelser. Hadde satt pris på om vi på forhånd hadde blitt fortalt hvordan rettene ville bli servert! Da hovedrettene kom hadde vi forsynt oss så godt at vi nesten var mette! Desserten var fantastisk og nydelig presentert! Blide og oppmerksomme servitører, men det manglet noe på språk/kommunikasjon. Kommer nok igjen!

1  Takk, Hilbal
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Vi ble godt velkommen inn av hovmesteren. Men det tok tid for at servitøren skulle komme til bordet for å gi oss meny. Men det viser seg at «menyen» de sin må man søke opp på nett fordi de ikke har fysiske menyer noe som er meget skuffende når det kommer til fine dining. Det er et stort rødt flagg hos fine dining restauranter og vi burde tatt hintet.
Man kunne trengt at de gjorde dette pga den pågående pandemien men dette er lite sannsynelig, altså helt usannsynelig siden servitørene ikke bruker munnbind og de serverer jo rå fisk og nesten rått kjøtt. Så det hadde vært veldig dobbelmoralsk å si at de bruker meny på nett pga corona.

Vi fikk en tasting meny av servitøren, vi fikk 5 retter der dessert overraskende nok ikke er inkludert???????
Deler av maten var god som lammekarre, robata biff og sushi. Mens resten ikke var like god som prisklassen tilsvarer.
Servitørene var greie men man forsto ikke alltid hva de sa pga manglene norskkunnskaper, hadde foretrukket at servitørene snakket flytende engelsk framfor ikke-forstående norsk.
3 av 4 ble heller ikke helt Mette av den dyre tasting menyen, dette er meget meget skuffende.

1  Takk, MasterChef-8993
Anmeldt 14. juli 2021 via mobile enheter

5 personer til middag og opplevde et ufattelig rot og manglende ydmykhet for feil, enten det var feil levering av retter, manglende levering av bestilling eller gjentatte feil på regning.
For å ta positive, maten var nydelig hvor fire av oss bestilte ulike sushiretter. Likevel er det rom for kraftig forbedring av service!

1. hovedrett for en person serveres lenge før de andre får mat.
2. når du bestiller vegetar sushi og får servert en svinerett som ikke er bestilt.
3. når man glemmer en av de bestilte rettene
4. når man må purre på ytterlig en rett som var bestilt
5. etter at vi har bestilt dessert får vi beskjed om at den er de fri for, så bestiller vi en annen, likevel kommer den første desserter, og like etterpå den vi bestilte som erstatning
6. glemmer servere bestilt vinglass, måtte bestille det tre ganger før det kom på bordet
7. feil på regning. Må korrigere en rett vi ikke har bestilt eller spist
8. feil på regning igjen, to flasker vin isteden for den ene vi bestilte og drakk.

Om dette var alt er jeg usikker på, men tilstrekkelig for å få en dårlig opplevelse. Alle kan ha en dårlig dag på jobb, men da må man i det minste beklage og vurdere et ‘plaster på såret’ når serveringen kanskje ikke ga kunden den beste opplevelsen.

1  Takk, 150kjellf
Anmeldt 3. juli 2021

Nydelig mat. Elendig service. Ventet i 30 min før vi fikk bestille mat. Ventet over en time på hovedretten. Servitøren var hyggelig, men fraværende. Sjekket aldri etter tomme glass, eller spurte om vi ønsket noe mer å drikke. Bestilte et glass vin til hovedrett, som kom etter at vi hadde spist opp. Ventet i over en time på dessert. Etterspurte den 3 ganger. Ingen beklagelse. Spurte om vi kunne få sette oss på venteliste på bord ute. Fikk svar om at vi kunne følge med selv, og hvis vi så et bord som stod ledig lenge så kunne vi si spørre. Men ikke enkelt når servitøren aldri var ved bordet.

2  Takk, helleb884

Reisende som så på Hanami Japanese Fusion, så også på

Oslo, Østlandet

Har du vært i Hanami Japanese Fusion? Del dine erfaringer!