“EN OPPLEVELSE MEN IKKE PERFEKT”
Anmeldelse av Maaemo

Maaemo
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: På Maaemo er vi opptatt av helheten. Samtidig ønsker vi å vise sammenhengen mellom måten råvarene produseres på, og det ferdige produktet. Vi ønsker at et besøk hos oss skal gjenspeile skiftende årstider og utfordre flere sanser. Vi har valgt å tilby en spesielt sammensatt meny til alle. Den kan, og bør, akkompagneres av en drikkemeny som er nøye utvalgt, for å gi opplevelsen en ekstra dimensjon. På den måten er vi sikre på at det vi serverer hver dag er det beste vi kan prestere og at du som gjest får en unik opplevelse.
Anmeldt 21. september 2021

EN OPPLEVELSE MEN IKKE PERFEKT
Ankomst til en meget stilfull døråpning og mottak. Serveringspersonell var fantastisk fra det øyeblikket du ringte på dør klokka til du stilfullt og forlot herligheten. Det som er betenkelig er at ingen snakket Norsk. Litt trist og skuffende at Norges eneste profilerte 3 stjernes Michelin restaurant ikke bruker Norsk arbeidskraft.
Maten var god, men ikke fantastisk. Mye kalde retter og mye likt bare på en annen måte. Flere av rettene var også ikke hovedråvaren som var hovedsmaken. Den totale matkvaliteten var ikke som forventet.
Serveringen gikk stilfullt men en reagerer kraftig på at kokkene som kokkelurte manglet kokkehatt og de kokkene som kom med maten ikke hadde full kokke uniform, kokkehatten er tross alt kokkenes og kokkefagets logo og varemerke. Igjen er dette en 3 stjernes Michelin restaurant og en forventer det perfekt.
Vi hoppet over vinpakken, bestilte vinflasker i stedet siden den ene av oss er Sommelier og restaurant sjef det ble et fortreffelig godt vinvalg.
Lekre lokaler og omgivelser men ikke betegnelsen perfekt.

Dato for besøk: september 2021
3  Takk, John H

Anmeldt 22. august 2021 via mobile enheter

En opplevelse i service og smaker.
Fra du kommer inn døren til du går blir du vel ivaretatt og hyggelige ansatte. Ikke er det dor påtatt, ikke for mye på og heller ikke for lite. Akkurat passe så man føler seg vel.
Maten er ikke akkurat sånn passe. Det er en smaksopplevelse hele veien. I både det man spiser og det man drikker. Det må bare oppleves.

Takk, Adventures67
Anmeldt 29. mai 2021 via mobile enheter

Desverre levde ikke Maaemo opp til forventningene. Vinpakken var god, MEN alt for lite vin i glasset og bare en liten munnfull. Maten var god men om det var tre stjerner er litt tvilsom. Enkelte retter (asparges) var i verdensklasse, men det var totalt litt lite mat. Servicen var grei, men forventer at de ikke tar glass som enda har vin i seg uten å spørre.

Dessert var veldig god men det veier ikke opp for resten.

Anbefaler ikke vinpakken så hvis du drar (og det må du) heller bestill et par flasker enn vinpakken

Litt skuff og spesielt til den prisen. Da er det andre restauranter i Oslo som er bedre eksempelvis Stadtholdergården….

Dato for besøk: april 2021
Takk, riisogrosa
Anmeldt 18. oktober 2020 via mobile enheter

Fikk maten i bursdaggave, så endelig fikk vi en unnskyldning til å prioritere stedet. Også fordi sommerferien ikke ble noe av i år, og vi derfor hadde feriepenger til overs. For dette visste vi at ville koste, og det ble kostende mer enn vi hadde forventet pga. drikken vi valgte.

Veldig deilig peisstue nede. Der avsluttet vi og startet vi. Vi avsluttet med verdens beste te.

Spiserommet derimot var vi litt usikre på om vi likte, samme med inngangspartiet. Vi forstod ikke helt kunsten og ble heller ikke introdusert for den, og det ble en liten nedtur.

Vi fikk masse innblikk i all kunnskapen de ansatte her sitter på. Masse unike møter med menneskene som jobber her.

Rart å skulle bli fulgt ned til toalettet i underetasjen hele tiden. Men det kan forklare eimen på et par av servitørene. Det var også en nedtur, for en servitør nede og ei oppe hadde veldig stram svettelukt.

Maten var en nydelig opplevelse, helt upåklagelig! Men for vår vinsmak, så kan det tenkes at vi unngår vinpakke på slike restauranter fremover, det blir for dyrt og for klassisk for våre ganer. Vi takker for den lærdommen.

Utrolig spennende å få se hva potensielle tre stjerner kan inneholde, da stedet hadde null akkurat i det vi var der pga. bytte av lokale.

Vi er litt usikre om vi skal anbefale det videre. Men kanskje kan vi anbefale matpakke og en tekopp etterpå?

Dato for besøk: oktober 2020
2  Takk, dorthesKS
Anmeldt 28. august 2020

Vi hadde ventet flere år på å få oppleve Maaemo, men det stod dessverre ikke til forventningene. Maten var god, men ikke fantastisk. Nye lokaler var bråkete og lite intime. Vinmenyen var veldig god, men det ble kun gitt to munnfuller av hver vin når vi bestilte vinmenyen til, så det var den mest gjerrige vinmenyen vi noen sinne har fått på en restaurant av denne kategorien. Vi bestilte champagne som velkomstdrikk, og hadde deretter vinpakken til maten. Når vi var hjemme - en halv time etter vi dro fra restauranten, så viste alkometeret at vi kunne kjørt bil. Dessverre veldig skuffende opplevelse som en helhet ....

6  Takk, 327helgal

Reisende som så på Maaemo, så også på

Har du vært i Maaemo? Del dine erfaringer!