“Dårlig service”

Olivia Tjuvholmen
Prisklasse: kr 100 - kr 800
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved sjøen i Oslos nye bydel, nær Astrup Fearnley museet og blant kunstgallerier. Tjuvholmen er bygget på tre holmer ute i fjorden. Det inspirerte Olivias fotograf til å reise til Venezia for å ta bilder og film til denne Olivia-restauranten. Olivia på Tjuvholmen har to uteserveringer, en i hovedgaten blant galleriene og en mot sjøsiden og kveldssolen. Vårt italienske kjøkken på Tjuvholmen Tynn, krisp, italiensk pizza stekt i steinovn. Klassiske pastaretter og antipasti. Som på alle menyene i Olivia-familien. I tillegg kan du velge kjøtt- og fiskeretter servert slik italienerne gjør det. Og her baker vi dessuten den spesielle Al Taglio pizzaen. Olivia på Tjuvholmen har en egen delikatesseavdeling. Vi har hjemmebakt focaccia, skinker, salami, ost, pesto, aioli og andre utvalgte produkter som du kan ta med hjem. Og her baker vi den spesielle al taglio pizzaen, som er en spesiell, italiensk take-away pizza stekt i en egen steinovn og skåret i skiver. Vanedannende god!
Anmeldt 3. juli 2023

Besøket startet bra, da vi trengte to bord og dette ble raskt ordnet av kelneren. Vi var 8 stk som alle bestilte pizza. Mat og drikke kom rimelig raskt. Min pizza manglet oliven mm når den ble levert, noe kelneren påpekte, og ga meg et valg om å vente på en ny. Jeg takket nei til dette, da det ville bety at de andre var ferdige med å spise når jeg fikk min. Jeg foreslo istedet å få en skål med oliven ved siden av, men dette ble avslått. Pizzaen var i tillegg kald, så jeg gikk fra stedet med en dårlig opplevelse, som skyldtes en rigid kelner. Stedet hadde forøvrig en fin atmosfære.

Takk, Lisbeth R
Olivia Restaurants, Other på Olivia Tjuvholmen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2023

Hei,

Vi ber om unnskyldning for dette, og kommer til å se over våre rutiner fremover. Vi setter stor pris på all feedback og takker så mye for at du tok tid til å skrive til oss!
Vi håper vi får ønske velkommen tilbake til oss en annen gang

Anmeldt 24. juni 2023

Jeg spiste Linguine alle vongole, og det smakte skuffende lite. Nær halvparten av skjellene var også lukket. Hverken smaken eller mengden mat står til prisen. Som kronen på verket er jeg fortsatt sulten etter middagen.

Takk, 955sirid
Olivia Restaurants, Other på Olivia Tjuvholmen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 26. juni 2023

Hei Sirid,
Vi beklager så mye for denne dårlige opplevelsen – en skal ikke forlatte våre restauranter sulten. Vi vil gjerne gjøre opp for dette, og hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med Antonis, restaurantsjef på Tjuvholem, på Antonis@olivia.no.

Tusen takk for tilbakemelding.

Anmeldt 22. juni 2023 via mobile enheter

Sjeldent dårlig service. Lang ventetid på både mat og drikke. Hovedretter ble ikke servert samtidig. 4 av 9 var ferdig å spise før de siste 2 fikk maten servert. Dette til tross for at samme retter ble servert ved andre bord i nærheten. Det var ingen fast kelner ved bordet, og vi ble betjent av 6-7 forskjellige kelnere..
Styr unna om det ønskes en god restaurantopplevelse.

Terningkast 1

Takk, Frank I
Olivia Restaurants, Other på Olivia Tjuvholmen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juni 2023

Hei Frank.

Vi beklager så mye for denne dårlige opplevelsen, slik skal det absolutt ikke være å besøke oss!
Vi hadde satt stor pris på om du kunne kontakte vår Restaurantsjef på Antonis@olivia.no så han kan komme i kontakt med deg.

Anmeldt 11. juni 2023 via mobile enheter

To voksne damer hadde reservert bord online, med ønske om å sitte ute. Istedenfor å bli ønsket velkommen og plassert, ble vi henvist til køen av tilfeldig forbipasserende med den begrunnelse at reservasjonen kun gjaldt innendørs.
Ved nærmere ettersyn ser jeg at det står i bookingbekreftelsen: «Bordene utendørs kan ikke reserveres på forhånd. Dersom vi har ledige bord ute når dere kommer kan dere selvfølgelig få bytte til et av disse bordene hvis dere ønsker.»
Hovmester kunne altså valgt å gjøre oss vennlig oppmerksom på denne praksisen og gitt oss et ledig bord ute.
Da vi satte oss ved et ledig bord ute, ble vi nektet servering. Mens vi foretok en online-reservasjon ved en annen restaurant, kom det to Securitasvakter for å kaste oss ut.
Istedenfor en hyggelig kveld på nabolagsrestauranten opplevde vi en total mangel på imøtekommenhet og service.
Reservasjonen jeg har gjort for en bursdagsfeiring kommende for uke, vil bli kansellert.
Kvelden endte bra; vi spiste nydelig artisan-pizza på «Winther» - kun 200 m fra Olivia. Der ble vi møtt av en profesjonell og smilende betjening og hadde en førsteklasses opplevelse!

Takk, Christine R
GRC Olivia, Other på Olivia Tjuvholmen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juni 2023

Hej Christine,
Detta var mycket tråkigt att höra såklart!
Önskar du komma i kontakt med ansvarig i restaurangen så når du vår driftchef Angelos på angelos@olivia.no.

Anmeldt 11. juni 2023

Frekk betjening og svært dårlig service. Her har de mye å lære om folkeskikk. Kommer ikke til å spise der igjen.

1  Takk, 007Romar

Detta var otroligt tråkigt att höra, vi hade satt stort pris på om du tog kontakt med vår driftchef Antonis och berättade mer om upplevelsen, du når honom på antonis@olivia.no.

Tusen tack för din feedback, det hjälper oss att bli bättre!

Reisende som så på Olivia Tjuvholmen, så også på

Har du vært i Olivia Tjuvholmen? Del dine erfaringer!