“Kostbar stor skuffelse”

Sanguine Brasserie
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: På sjøsiden av operaens foajé finner du Sanguine Brasserie. Med en enorm glassfasade bak huset, er dette en av Oslos beste uteplasser, uansett sesong. Utsikten utover Oslofjorden er storslagen og i en klasse for seg selv. Om sommeren strekker restauranten helt ned til vannkanten. Sanguine og foajéområdet preges av et yrende liv og en sitrende forventning til kveldens forestilling.
Anmeldt 11. desember 2018

Etter en flott forestilling på operaen med Nøtteknekkeren 7.desember 2018 hadde vi på forhånd bestilt bord til 5 på Sanguie Brasserie på operaen og gledet oss til en hyggelig avslutning på kvelden. Det ble en stor skuffelse fra begynnelsen til slutt. Vi hadde fire forskjellige servitører gjennom måltidet, ingen syntes å ta ansvar for bordet og oppfølgingen, og vi forsto aldri hvem som var hovmester. En i selskapet vårt har cøliaki. Alt til henne ble sterkt forsinket, men det som var virkelig ille var at desserten som hun valgte ikke var merket for gluten allergi. Heldigvis spurte vi en ekstra gang da desserten ble servert om det var helt sikkert at den ikke inneholdt gluten. Da var svarte at det gjorde den – det var merket feil i menyen!
Maten var – bortsett fra torsken - middelmådig og vinserveringen til hovedretten kom etter at maten var servert. På spørsmål om mer vann, ble det etter en stund satt frem en mugge ved nabobordet. Da ingen serverte, gjorde jeg det selv, hvorpå en servitrise sa takk. Vi oppdaget etter en stund at hun ikke forsto norsk, noe som hadde vært helt ok hvis hun bare hadde informert oss om at vi måtte snakke engelsk. De 2 dessertalternativene i sett menyen inneholdt begge pepperkakesmak, noe ikke alle er like begeistret for til dessert. Alt i alt en kostbar stor skuffelse.

1  Takk, Reiseglad333

Anmeldt 12. november 2018 via mobile enheter

Vi spiste middag før operaforestillingen. Hyggelig restaurant. Koselig rundt 6 mansbord. Hyggelig å se ut. Vi fikk god service an en hyggelig kelner. Rask og behagelig. 2 av oss valgte forrett: tartar. Veldig god og servert på alternativ måte. Ellers smakte kveite veldig godt. Vi fikk gode viner som passet til. Desserten jeg spiste: små konfekter med forskjellige spennende smaker. Smakte godt til kaffen. Takkk

1  Takk, annel939
Anmeldt 8. juli 2018

Flott vær, fellesferie og terrassen på Sanguine med utsikt over vannet. Overraskende lite besøkt, men for oss ble dette en hyggelig lørdag lunch med strålende salater (rekesalat og Cæsarsalat) og et glass god østerrisk hvitvin. Oppmerksomme og hyggelige servitører. Vi hadde lite å utsette på besøket, som også gir litt mindre masete omgivelser enn for eksempel på Aker Brygge. Vi koste oss!

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Per G
Anmeldt 26. juni 2018 via mobile enheter

Svært god service, og maten var god. Vi forventet litt høyere kvalitet på maten. Nydelig utsikt. Vil anbefale å ta en vin å se på utsikten.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, 730henrikt
Anmeldt 22. juni 2018 via mobile enheter

Praktfull beliggenhet og fin uteplass. Opplevelsen er selvfølgelig aller best i solen og man kan sitte ute og nyte. Restauranten er i foajeen i operaen. Åpen for alle. Blir fort fullt og stressende under pauser i forestillingene.
Det er stort og åpent og kanskje noe sterilt inne. Dette fører også til opplevelse av mye støy. Dårlige stoler for å sitte over tid. Derimot å sitte på puter ute, i solen, på marmoren med et glass er en annen opplevelse.
Ganske stivt priset.
Servicen er så som så. Maten er ikke prøvd.
Utenom å være på Operaen for inntak av kultur ville jeg ikke gått hit for annet enn småspise og godt drikke. Og det siste passer best utendørs i solen.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, Gullord

Reisende som så på Sanguine Brasserie, så også på

Har du vært i Sanguine Brasserie? Del dine erfaringer!