“Lunsjsted av første klasse”

Vinterhaven og Bibliotekbaren
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: I Vinterhaven og Bibliotekbaren spilles det levende pianomusikk hver dag mens det serveres deilig mat og god drikke. Disse rommene inneholder så mye sjel og historie at de er en opplevelse i seg selv. Afternoon Tea i Vinterhaven og Bibliotekbaren alle dager kl. 14.00-18.00. Hotel Bristol ligger midt i Oslo sentrum, ett kvartal fra Karl Johans gate og Stortinget.
Anmeldt 28. november 2018 via mobile enheter

Jeg ble invitert til lunsj av to Oslovenninner nylig. For meg som kommer fra provinsen, Stavanger, var dette en flott opplevelse. Fantastiske omgivelser, er jeg i Oslo eller København eller London? Her var det både atmosfære, stil og fantastisk smørbrødbuffe. Anbefales

Takk, Astri H

Anmeldt 12. oktober 2018 via mobile enheter

Vi testet ut afternoon tea på ærverdige Hotel Bristol, og det kan absolutt anbefales. I nydelig omgivelser fikk vi servert lekre smørbrød, scones og ulike petit fours med rykende varm te til. Virkelig en følelse av luksus på en regnvåt søndag.

Takk, Hellebor
Anmeldt 20. juni 2018

For en førstegangsbesøkende manglet dessverre en del info ! Valget sto mellom la carte og buffet, men det ble ikke opplyst at det ikke var enhetspris på buffeten men at kelner noterte ned hva en forsynte seg med. 2 smørbrød og 2 kakestykker ( som for så vidt smakte greit ) og en Farris kom da på drøye 600 kroner - og det var det absolutt ikke verdt !! :-(

Dato for besøk: juni 2018
Takk, erima2
Anmeldt 3. juni 2018

Vi var fire som spiste afternoon tea på Bristol en lørdag formiddag. Afternoon tea kommer i to varianter - en regulær og en delukse. Vi tok den regulære varianten, som består av tre forskjellige snitter, scones, petit fours og valgfri te. Ventetiden er på 25 minutter, fordi - som vår temmelig grinete servitør opplyste oss om - alt må lages til.
Teen - vi valgte Assam - var god og sconesene var fantastiske, men loffen de hadde brukt til agurksmørbrødene og smørbrødene med rekelaks, var tørr og smakløs. Det er dessuten litt drøyt å kalle det "snitter", når det du faktisk serverer er doble halve brødskiver med pålegg mellom. Kremen som ble servert til sconesene hadde kjøleskapssnerk, og mini eclairsene med sitronkrem var iskalde inni og smakte som om de hadde ligget i fryseskap.
Stedet i seg selv er fantastisk - når du sitter i bibliotekbaren er det som å gå rett på settet til en Agatha Christie-film, men maten var ikke på topp denne gangen og betjeningen var sur og uinspirert og ga oss ingen følelse av å være velkomne.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, bert813
Anmeldt 6. mai 2018

Supert sted å spise før du skal på teater i hovedstaden.Vi bestilte Karbonadesmørbrød kr 160, Rekesmørbrød kr 170 og Omelett m/ost kr 155. Kjempegodt alt sammen.Varm mat bestilles av servitør, kald mat kan hentes i disken. Drikke til St.Martin Laroche Chablis kr 135 pr glass.Anbefales.Vi hadde bestilt bord på forhånd som viste seg å være lurt.Mye folk her.Hyggelige omgivelser og vi kommer tilbake.Karl Johansgate bare et steinkast unna.

Dato for besøk: mars 2018
2  Takk, 116vivif

Reisende som så på Vinterhaven og Bibliotekbaren, så også på

Har du vært i Vinterhaven og Bibliotekbaren? Del dine erfaringer!