“Fantastisk”

Vinterhaven og Bibliotekbaren
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: I Vinterhaven og Bibliotekbaren spilles det levende pianomusikk hver dag mens det serveres deilig mat og god drikke. Disse rommene inneholder så mye sjel og historie at de er en opplevelse i seg selv. Afternoon Tea i Vinterhaven og Bibliotekbaren alle dager kl. 14.00-18.00. Hotel Bristol ligger midt i Oslo sentrum, ett kvartal fra Karl Johans gate og Stortinget.
Anmeldt 2. august 2021

nydelig interiør, men jeg syntes flere av personalet kunne være mer hyggeligere og snakke mer tydelig norsk, men ellers bra!!!

Takk, Ole Chr T

Anmeldt 29. mai 2021 via mobile enheter

Bibliotekbaren har jo alltid vært bra, men kr 205 for et Roast beef smørbrød som sammenliknes med samme type smørbrød for et par år siden på samme sted holdt ikke til forventningene. Mindre Roast beef fylt opp med poteter ble litt skuffende. Prisen opp og kvaliteten ned. Har de fått ny kokk som har til oppgave å spare / øke fortjenesten?
Hyggelig sted, men vær på vakt. Hold på tradisjonene på et tradisjonelt sted.

Dato for besøk: april 2021
Takk, OnAir64268560881
Anmeldt 4. januar 2021 via mobile enheter

Vi besøkte Vinterhaven 1.juledag og det var så å si halvfullt.
Lokalene til Bristol er fantastisk flotte, og vi gledet oss til lunsj. Jeg valgte rekesmørebrød og mannen min tok en ceasarsalat.

Kaffe ble servert i en stor kanne, noe jeg liker godt, og det var veldig god kaffe. Så får vi maten og entusiasmen vår synker... Rekesmørebrød til nesten 250NOK bør være bra, men det jeg får servert er tørr skive loff og en majones som fått altfor mye eddik i seg. På toppen er det 7 reker. De er forsåvidt store, men rekesmørebrødet kan overhode ikke sammenlignes med det på feks Grand Hotel, og det bør det kunne gjøre til den prisen.
Ceasarsalaten er god, og veldig klassisk. Prisen ifht. det du får er grei.

Det som redder hele opplevelsen er scones som vi deler. De er varme, har perfekt konsistens og kommer med nydelig lemoncurd, blant annet. Den beste scones jeg spist vil jeg si.

Servicen er fraværende, vi venter 20min på å bestille og nærmere 30min på å betale.
På et hotell slik som dette holder dette dessverre ikke mål.
Hovmester var dog veldig god i jobben sin.

Dato for besøk: desember 2020
1  Takk, TinaAM87
Anmeldt 30. november 2020 via mobile enheter

Klassisk Afternoon tea med det tradisjonelle oppsettet akkurat slik vi liker det. Kokkene hadde allikevel vært kreative og resultatet var perfekt. Morsom variant der vi først fikk et champagneglass med en teblanding tilsatt bobler i disse dager da vi må se langt etter alkoholen. Gode og saftige smørbrød, deilige scones med kanskje den beste sitronkremen vi har fått på lenge og et fargerikt dessertfat med juletema. Topp service fra servitører med humor. Dette er en fin måte å komme i julestemning på.

Dato for besøk: november 2020
2  Takk, losalex2233
Anmeldt 17. september 2020 via mobile enheter

Vennetreff i atmosfæriske og hyggelige omgivelser på Bibliotekbaren på Bristol endte i en skuffelse da jeg etter en slurk var så uheldig å søle ut glasset med Cremant og servitøren dessverre ikke kunne fylle oppi mer (er ikke det vanlig kundeservice når du betaler 140,- for et glass?). Nedturen fortsatte da min «Quiche Lorraine» ble servert. Den var brent, tørr, smakløs og salatbladene som fulgte med kunne neppe defineres som «salat». Ga beskjed til servitøren og fikk kun svar om at «kjøkkenet skulle få beskjed».
Ellers et hyggelig treff i ærverdige lokaler, men servicegraden må skjerpes for at jeg skal bli fornøyd.

Dato for besøk: september 2020
1  Takk, Miuspius

Reisende som så på Vinterhaven og Bibliotekbaren, så også på

Har du vært i Vinterhaven og Bibliotekbaren? Del dine erfaringer!