Tommel opp

Anmeldt 11. august 2019
Hellytheoneandonly
Oslo, Norge
Morsomt, også for dem som har levd en stund

Anmeldt 5. mai 2019
RolfH682
Stathelle, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Oslo
Vikingplaneten
23 anmeldelser
Anmeldt 11. august 2019 via mobile enheter

Fantastisk opplevelse, selve museet bærer tydelig preg av entusiasme av de som jobber med disse vognene for å få de i utstillbar stand. Masse informasjon om Oslos transporthistorie.

Jeg var så heldig at jeg fikk med meg bussringen. Hver andre søndag i mnd kjører de en gammel buss gjennom Oslo med en guiding som var helt fantastisk. Masse oslohistorie og mye å lære om byen.

Tusen takk for opplevelsen jeg kommer tilbake

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, Hellytheoneandonly
Anmeldt 5. mai 2019 via mobile enheter

Har tenkt lenge på besøk her, og endelig i dag....Lokalene er en gammel trikkestallen, så det er ganske trangt mellom vogner og busser. Var spennende for syvåringen, og oss litt eldre. Anbefales!

Dato for opplevelse: mai 2019
1  Takk, RolfH682
Anmeldt 29. mars 2017

Jeg har vokst opp som nabo til de autentiske- og nå historiske trikkestallene klenodiene i Vognhall 5. mm. Husker godt trikkene kom- og gikk, og var oppbevart innomhus, og ble reparert her. Fikk vist min familie og kommende slekt dette nostalgiske- og vel ivaretatte Sporveismuseet i en sidegate på Majorstuen i Oslo. Lokaltrafikkhistorie foreningen driftes av entusiastiske frivillige. Takket være disse ildsjelene, er dette blitt samlet, restaurert- og tatt vare på, - en stor takk- og honnør til disse!

Dato for opplevelse: mars 2017
Takk, jans0der
Anmeldt 17. juli 2016 via mobile enheter

Vi har vært her mange ganger med små barn. Det er et supert museum som oser en stor porsjon nostalgi med alle de gamle kjøretøyene. Prisen for å komme inn er det ingen ting å si på. De som jobber på museet virker oppriktig engasjert.

Det er mulig å gå inn i enkelte av de gamle kjøretøyene.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, 702kristink
Anmeldt 3. juli 2016 via mobile enheter

Her er det mye å se på. Gamle busser, trikker og t-banevogner. Mange var veldig slitte, men det er helt greit. Synes at det er bedre at det er autentisk enn oppusset. De fleste av vognene kan man gå inn i og barna leker fører og sjåfører og koser seg. En morsom detalj er at man har tatt vare på gamle reklamer og rutekart i vognene. Ungene syntes det var veldig gøy her selv om de hadde vært her med barnehagen uken før. Det er satt flere informasjonsplakater og skjermer rundt i lokalet og i vognene. I den ene vognen kan man kjøre til Frognerseteren. De har også en butikk som selger leker og bøker om kollektivtransport. Dette er visstnok drevet av frivillige, bra at noen vil dette, istedet for at de står og ruster. Et sted som anbefales.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, stelnor