Kjedelig

Museumet manglet de store høydepunktene. Men noe som var verdt å se var det der, som for eksempel... les mer

Anmeldt 24. mai 2020
_travelmanontripadv
Oslo, Norge
Greit tidsfordriv!

Museet var under ombygning da vi var der, så deler var stengt. Allikevel så var det en del åpent... les mer

Anmeldt 7. november 2019
TBRing
Lillehammer, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Anmeldt 21. august 2018

Her finner du forskjellige utstillinger fra mange kulturer. Egentlig fra hele verdenen. Ta deg god tid, her er det masse å oppleve. Merk at om man kjøper billett, så får man også tilgang til Vikingskipshuset innen 48 timer. Two for the price of one. :-)

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, khsyv
Anmeldt 31. juli 2018

Jeg gikk inn her idet muséet åpnet. Det jeg fant mest interessant, var i 1.etasje. Spesielt det geologisk-historiske kartet over oslofjord-området var interessant, der det viser hvordan området har endret seg både geologisk, og med tanke på bosetning flere tusener av år tilbake i tid.

Det ble også tid til en titt i 2.etasje også. I salentil venstre i 2.etasje var strømmen gått, så der var lyset vekke. Lyset i den andre salen fungerte som normalt, men her fant jeg ingenting av interesse, så jeg gikk ned i 1.etasje igjen for å ta en ekstra titt. Etter cirka 20 minutters åpningstid, så måtte muséet stenge dørene for publikum på grunn av vannlekkasje. Dette er sånt som kan skje, og som man ikke kan råde over.

Likevel var besøket verdt prisen.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, oeyvind639
Anmeldt 29. juli 2018 via mobile enheter

Det koster ikke mye å gå inn og har man ikke vært i et historisk museum før, kan dette være veldig interessant.
Ellers er det som alle andre museer i verden med biter fra rundt omkring. Unntaket er utstillingene om havissmelting og menneskers påvirkning, myntsamlingen og kunstutstillingen med fokus på homofil kjærlighet- spennende innslag!

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Kristin_Cool
Anmeldt 30. juli 2017 via mobile enheter

Utstillingen «Kollaps» var spennende og den polynesiske legoen fenget store og små. Det blir som en oppdagelsesreise å gå mellom de forskjellige utstillingene. Billig er det også, 100 kr for voksne og gratis for barn under 18 år. Det inkluderer også inngang på vikingeskip-museet. Jeg synes selve museumsbygningen er vakker og nyter detaljene i tak, trapper, rundt dører og vinduer. Man trenger ikke å reise til Riga eller Ålesund for å se vakker Jugendstil/Art Nouveau. Vi kommer igjen :-)

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, kirstenjunin
Anmeldt 27. juni 2017 via mobile enheter

Museum har flere avdelinger, så det er veldig mye å se. Anbefaler å besøke plassen flere ganger hvis det er mulig eller å bruke ordentlig med tid en gang. Flotte utstillinger!

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, TuulaR_12