Ikke handikappanpasset. Fine utstillinger. Trivelig personal.

Nye, fine utstillinger. Dessverre veldig dårlig handikappanpasset. Man måtte tilkalle vekter og... les mer

Anmeldt 19. juni 2022
ulricaz2016
Beitostølen, Norge
Interessant besøk med familien

Historisk museum var en interessant opplevelse. Var først på besøk på Vikingskipshuset på Bøgdøy... les mer

Anmeldt 30. juli 2021
Hansemann73
Hønefoss, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Oslo Discovery Tour
179 anmeldelser
Anmeldt 28. april 2019

Selve museumsutstillingene er veldig bra,men noe gammeldags i måten å presentere utstillingene på. Dessuten reagerer jeg på at det er veldig dårlig tilrettelagt for rullestoler og barnevogner. Jeg vet ikke om det er kun toaletter i mellometasjen mellom 1. og 2.etasjen, men der er det kun et dametoalett, - og veldig lang kø den dagen jeg var der. Da jeg besøkte utstillingen, så var det en veldig interessant midlertidig Viking utstilling der.

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 19. februar 2019 via mobile enheter

Interessant museum med utstillinger som spenner fra istiden frem til i dag. Omfatter masse informasjon fra mange tidsepoker og kulturer. Anbefales. Ha god tid når dj besøker dette museet.

Dato for opplevelse: februar 2019
Takk, janbM4455CY
Anmeldt 15. februar 2019

Interessant museum! Selvsagt vil det variere litt, ettersom utstillingene byttes ut med visse mellomrom.

Dato for opplevelse: februar 2019
Takk, LivRhododendron
Anmeldt 6. januar 2019

Historisk Museum er absolutt et besøk verd. Størst inntrykk på meg gjorde samlingen av middelalderkunst i 1.etasje. Utstillingen av fremmede kulturer er rikholdig og instruktiv og passer godt for barn. God museumsshop, men savner museumscafe. Den monumentale museumsbygningen er en severdighet i seg selv. Men hele museet kunne nok trenge en oppgradering med noen moderne hjelpemidler i utstillingene, f.eks. audioguide. Jeg så i hvert fall ikke noe slikt.

Dato for opplevelse: januar 2019
Takk, Perthorvald
Anmeldt 21. august 2018

Her finner du forskjellige utstillinger fra mange kulturer. Egentlig fra hele verdenen. Ta deg god tid, her er det masse å oppleve. Merk at om man kjøper billett, så får man også tilgang til Vikingskipshuset innen 48 timer. Two for the price of one. :-)

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, khsyv