“Nydelig mat og god service ”
Anmeldelse av Smalhans

Smalhans
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Lunsj, Reservasjoner
Beskrivelse: St. Hanshaugens knutepunkt og hele Oslos nabolagsrestaurant Smalhans ruller inn i sitt sjette år i drift i 2018. Restauranten er for mange selve symbolet på en moderne nabolagsrestaurant, noe som også Michelin-guidenfikk med seg da de skjenket stedet bemerkelsen «Bib Gourmand» tilbake i 2015. Selve navnet Smalhans betyr mager, avledet av det nederlandske ordet for fattigdom «smaalhans», men ironisk nok så er størrelsen på porsjonene og den varme gjestfriheten nok til å holde liv i en hel armé. For oss betyr Smalhans flere ting; det kan være å servere dagens Husmann, å finne leverandører som leverer kvalitetsvarer til riktig pris, å utnytte råvarer godt, å finne gamle materialer som ingen vil bruke, eller bare å se verdien i noe som andre ser på som verdiløst. Unikt for Smalhans er stedets stadige vilje til å stake ut nye retninger og tilpasse seg tidens tann. Et innholdsrikt sted som byr på seg selv og hvor maten er både modig og mektig. Seks år ned i gata er vi stolte over å ha et i
Anmeldt 5. november 2018 via mobile enheter

Vi hadde gledet oss til en tur på Smalhans etter anbefaling fra venner, og ble ikke skuffet . Vi bestilte dagens smalhans meny med en deilig husets riesling . Kjøttet var utrolig mørt og fikk en fantastisk god kålrotstappe! Vi gleder oss til neste gang!

Takk, 465janner

Anmeldt 25. september 2018 via mobile enheter

Et sted jeg lenge ønsket å besøke og endelig fikk jeg muligheten mens jeg jeg var i Oslo. Et koselig lokale med superb betjening. Vi ble tatt i mot med et stor smil, ble raskt servert og maten var superb. At de også hadde masse godt i glasset fra Meinklang gjorde ikke kvelden mindre behagelig.

En super kveld til en god pris.

Dato for besøk: mars 2018
Takk, 160larse
GeirKristianN, Daglig leder på Smalhans, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. september 2018

Så bra du hadde en bra kveld hos oss Lars, og tusen takk for en super anmeldelse! Håper vi igjen kan ta deg godt i mot om ikke så lenge!

Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Ble tipset om denne restauranten på St.Hanshaugen med 37-bussen som nærmeste nabo i Ullevålsveien. Vi tok dem største menyen. Spennende retter og passe med mat. Det som skuffet var utvalg av drikke, eller mangel på utvalg. Servicen fra vår mannlige servitør var også fraværende. Han sa ingen ting uoppfordret. Vi måtte dessverre spørre om alt. Fikk ingen forklaring på dårlig øl-utvalg. Hørte derimot fra servitøren på nabobordet at det skyldtes siste dag før sommerstenging. (Vi var nok bare uheldig med vår servitør.) For meg er det en syltynn unnskyldning. Har du åpent, forventer jeg at restauranten har det som står i menyen. Beklager, mulig jeg er storforlangende.

Stort pluss at de tar gode hensyn til allergier, graviditet osv.

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Hakon84
Anmeldt 8. juli 2018

Dette ble en litt trist kveld, godt jeg var sammen med gode venner.
Det begynnte bra med fritert ost, en pølse og en god tartar, så ble det kjipere og kjipere etter hver rett. Ble et nytt restaurantbesøk på vei hjem.

Dato for besøk: juni 2018
3  Takk, Foodie-oslo79
Anmeldt 2. juni 2018 via mobile enheter

Fine lokaler, fornuftig pris og god mat. Det var litt for mye salt-smak i to av rettene (tacoen og ørreten). Dette ødelegger litt av helhetsopplevelsen, men de andre rettene var fantastisk gode!

Dato for besøk: juni 2018
Takk, Lindmoe
Geir Kristian N, Daglig leder på Smalhans, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. juni 2018

Hei Lindmoe, tusen takk for din anmeldelse av oss og beklager at vi har vært litt ivrig med saltet et par ganger! Håper vi ser deg igjen her snart!

Reisende som så på Smalhans, så også på

Har du vært i Smalhans? Del dine erfaringer!