“Dårlig opplevelse!”
Anmeldelse av Den Gamle Major

Den Gamle Major
Kjøkken: Norsk
Beskrivelse: Den Gamle Majors pub åpnet sine dører 21. september 1921, og har med det en lang og stolt tradisjon innen servering av god mat og godt drikke. Siden den gang har stedet gjennomgått en rekke oppussinger og endringer frem til det stedet vi er i dag. Av det gamle inventaret er det kun gulvet samt Olaf Gulbranssons ni monumentale illustrasjoner igjen. De ble skjenket Den Gamle Major av Ringnes da stedet åpnet, og henger i dag til beskuelse rundt om i våre lokaler, bak herdet glass, som beskyttelse mot fukt, støv og ustyrlige gjester. Majorens drift ble overtatt av Olav Thon Gruppen i 1984, og var da ett sted med hvite duker og stramme skjenkeregler. Etter den siste oppussingen i 1999 ble stedet ominnredet slik vi finner det i dag, som engelsk public house og bardisk i gotisk stil. Stedet åpnet som en folkelig pub hvor enhver var velkommen til å nyte god mat og drikke i avslappende omgivelser, og det er i denne ånd vi ønsker å fortsette driften av Den Gamle Major.
Anmeldt 27. januar 2019

Vi var 3 voksne mennesker, som kom for å ta et glass vin etter musikal på Chateau Neuf på fredag kveld og vi sto rolig og pratet med hverandre. Rundt kl. 24 kommer en av vaktene bort og sier at jeg må bli med ut for en prat. Jeg blir beskyldt for å være full og blir spurt om hvor mye jeg har drukket den kvelden. Jeg sier som sant var at jeg hadde drukket ett glass vin tidligere på kvelden og ett glass vin på den Gamle Major. Jeg var med andre ord overhodet ikke full og dette var dessuten over fem timer. Vaktene mente de kunne se på øynene mine at jeg var for full og sa jeg kunne gå meg en luftetur. Det nyttet ikke å diskutere med de og jeg sa at jeg like gjerne kunne avslutte kvelden, men at jeg gjerne ville inn for å gi beskjed til mine venner. Det var ikke i orden at jeg fikk gå inn igjen for å si ifra at jeg skulle gå, men mine venner kom akkurat da ut for å sjekke hva som foregikk. Vi prøvde å snakke med vaktene, men det var helt håpløst å diskutere med dem da de tydligvis hadde bestemt seg. Jeg synes dette var sjokkerende og provoserende, men ser at vi ikke er de eneste som har hatt en slik opplevelse med vaktene. Utifra det jeg kan se på Tripadvisor så har det vært lignende episoder i løpet av de siste årene uten at det har blitt noe forbedring. Synes det er trist at disse innleide personene ikke har bedre opplæring og gir dårlige kundeopplevelser når man kommer for å ha et hyggelig bar besøk.

Dato for besøk: januar 2019
3  Takk, TopVibes
resthonas, Front Office Manager på Den Gamle Major, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. februar 2019

Hei TopVibes,

Takk for din tilbakemeldingen. Vi beklager så mye at du hadde en dårlig opplevelse hos oss. Det var trist å lese. Vaktene må ta disse beslutningene veldig mange ganger i løpet av en kveld, og noen ganger så blir det dessverre tatt feil avgjørelser. Vi har veldig strenge retningslinjer vi må følge, og det er våre ansvar å si i fra når vi mistenker at noen har drukket for mye. Om du ønsker å diskutere din opplevelse videre, vennligst kontakt oss direkte via e-post: post@gamlemajor.no.

Mvh, Gamle Major.

Anmeldt 8. januar 2019

Når det gjelder dette stedet så er det først og fremst en opplevelse av godt bevart tradisjon. Spiste lunch, og den var helt OK. Og mer enn det trenger man ikke, god nok mat er mer enn godt nok for dette stedet. Vi ble vennlig mottatt og fikk et bord - som ikke var som andre bord. Det understreker også stedet, her er ingen ting overlatt tilfeldig. Og det oser av tradisjon og sjarm. det finnes ikke mange slike steder i landet. Takk for at dere finnes!

Dato for besøk: januar 2019
Takk, torel708
resthon, Front Office Manager på Den Gamle Major, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. februar 2019

Hei torel708,

Tusen takk for tilbakemeldingen! Vi setter stor pris på det :)

Anmeldt 7. november 2018 via mobile enheter

Deilig sted for lunsj eller en god middag.

Veldig hyggelig betjening og perfekt burger! Masse god øl hadde de også.

Takk, akullis

Hei akullis,

Tusen takk for hyggelig tilbakemeldingen! Vi setter stor pris på det :)

Anmeldt 21. oktober 2018

Har vært på Den Gamle Major ved flere anledninger og hatt flere fine mat- og øl-opplevelser. Dessverre var ikke opplevelsen like hyggelig denne gangen. Den Gamle Major er for meg den mest lokale puben i mitt nabolag. Dro derfor dit for å ta 1-2 øl med noen naboer denne kvelden. Her ble vi møtt av en ekstremt lite profesjonell dørvakt. Først begynner han bare å le av oss og sier det er helt uaktuelt at vi skulle få komme inn der - før han raskt snudde og innrømte at han gjorde en feilvurdering.

Merkelig, men uansett:

Tar ikke lang tid før at han oppsøker bordet vi sitter og prater ved. Han forteller oss at dette var et privat sted de selv bestemmer hvem som får være. En representant fra Den Gamle Major stiller seg senere bak avgjørelsen som ble tatt, men fremstår bare som noe han var nødt til å gjøre for at den innleide ikke skulle tape totalt ansikt.

Vi måtte da altså forlate stedet. Et sted vi har vært veldig glad i lenge, og jeg med hånden på hjertet ikke hadde en annerledes oppførsel enn noen andre.

Anbefaler at ledelsen her tar grep og instruerer de ansatte til å opptre med et vesentlig høyere profesjonalitetsnivå enn dette. Her står kunden definitivt ikke i fokus, og jeg forventer å bli behandlet som en "gjest" mer enn en ungdom som skal på "byen" når jeg besøker den lokale puben for en rolig øl med noen naboer.

Ellers et hyggelig lokale med god øl. Derfor ikke 1 stjerne for denne opplevelsen.

3  Takk, nikolainr1991
Anmeldt 19. oktober 2018 via mobile enheter

Nå stemte alt. BBQ Burger som var utmerket, Cæsar salat av ypperste kvalitet, Fish and ships til stor fornøyelse. Antakelig så jobber Oslos beste servitør her og hun fikk vi. Koselig og fin atmosfære uten høy musikk. Må også nevne flotte lokaler og masse godt øl. Ikke minst en stor takk til vår servitør fra Sverige med sixpence.

Takk, RoyAlAndersen

Hei Roy Benjamin O,

Tusen takk for hyggelig tilbakemeldingen! Vi setter stor pris på det :)

Reisende som så på Den Gamle Major, så også på

Har du vært i Den Gamle Major? Del dine erfaringer!