“Et lite stykke Japan ”

Japanese Dining Sato
Kjøkken: Sushi, Japansk
Anmeldt 8. september 2021 via mobile enheter

Helt gastronomisk!
For den ekte matelsker. Fantastisk sted å oppleve et lite stykke Japan. Superfrisk sushi og Norges beste ramen. Dette er ikke stedet for deg som verdsetter kun tid og pris forran smak og ekte kokkeferdigheter. Bli heller hjemme med grandisen og ketchupen din

PS - Generøse porsjoner

1  Takk, oslaco

Anmeldt 2. desember 2020

Var ute etter å spise lunsj før legetimen min og hadde ca 30 minutter, tenkte det virket ålright å spise sushi som er raskt og enkelt. Kommer inn og roper først etter ansatte som brukte ca 3-5 minutter på å finne ut at jeg var der og vise seg frem, men den tiden brukte jeg på den uoversiktlige menyen på baren. Tenkte at en Ramen også hørtes digg ut, mtp kulden ute..

En eldre mann som tok meg imot var ikke god på norsk, jeg spurte om de hadde åpent og han svarte veldig uhøflig tilbake. Akkurat da burde jeg. Egentlig ha dratt ut, men stolte ikke på magefølelsen min og spurte om de hadde mat?! Han svarte på lik måte jaaa og fikk meg til å se dum ut, men sjappa så veldig stengt ut og derfor jeg lurte. Mannen spurte om jeg skulle ha noe og jeg sa at jeg ikke helt har bestemt om jeg skal ha sushi eller Ramen, han anbefalte da ramen og sa at det går fortest. Jeg spurte hvor mange biter det var i sushi, han pekte på de ulike typene og sa forskjellig forskjellig som om det rart nok ikke helt var forutbestemt med hvor mange biter det var i hver type.

Jeg valgte da Spicy Soft Shell crab maki, og han sa at det kunne fort ta litt tid. Jeg ba om å få vann til maten og etter noen minutter kom en dame ut med sushien min, som lignet på en stor feit ris bolle stappet fulled fyll som var prøvd å være skjæret opp , veldig uappetittlig og merkelig formet. Jeg ba dama se på den og spurte hvordan jeg skulle spise den, da risen bare falt ifra resten av fyllet og alt ble en suppemiks av ingredienser.. hun sa et eller annet uforståelig og gikk. Jeg prøvde meg på en bit, men smaken var rar, samt vanskelig å spise med pinner. Tror ikke den ble laget av en kokk eller noen som hadde peiling på matlaging, samt at det smakte gammelt og rått av krabben. Bit 2 fikk jeg spytte ut i servietten og så ba jeg den eldre mannen om å snakke med servitrisen. Han kom til bordet og spurte hva som var galt og når jeg klagde på smaken tok han seg en bit fra tallerken min og stoppet i munnen sin. Han sa den smaker braaaaaaa og ville få meg til å fortsette å spise fra maten han nettopp hadde brukt sine hender i. Jeg sa at jeg ikke ville ha mer og ham sa høyt gååååååå og skrek etter meg ikke kom tilbake hit. Jeg svarte det kommer jeg absolutt ikke til å gjøre og måtte le av hele episoden!!!

Føltes uvirkelig og surrealistisk å bli behandlet på den måten samt at Covid-19 regler ikke ble overholdt. Han var oppi maten min bokstavelig!! Nå noen timer senere sitter jeg på doen med magekramper og diareen som ikke stopper og måtte bare skrive dette ASAP fordi andre skal passe seg for å gå dit og unngå å spise der. Håper de stenger sjappa faktisk, så ille som opplevelsen min var i dag!! Skam dere!!!

Dato for besøk: desember 2020
4  Takk, Mannagryn
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Sato Japanese dining er ett av få steder i Oslo hvor man kan få servert japansk mat tilbredt av en japansk kokk. Med en imponerende meny (som omfatter mange japanske retter utover sushi og sashimi), og god mat (vi fikk bare smake på sashimi, forresten vi bestilte ble glemt...) er det trist at de andre tingene som utgjør en positiv restaurantopplevelse er så fraværende.

Sato har mat på ett nivå der den kunne blitt en restaurantperle i Oslo, men for å komme dit må et antal ting forbedres, ellers er jeg redd Sato må konvertere til et rent take-out sted, eller gå konkurs, noe jeg synes er trist, siden mange av de autentiske japanske rettene som serveres her ikke finnes andre steder i Oslo.

Ting som ødelegger helhetsinntrykket:

1. Jeg hadde reserver bord for to ved vinduet. Da vi ankommer restauranten, sitter en familie og en kar ved de bordene som jeg ville anse som vindusplasser. Vi blir tilbudt et bord 4 seter fra vinduet, hvor vi jo ser det godt, men det er ikke den plasseringen jeg forventer når jeg reserverer bord VED VINDUET. Det er usikkert om dette var ansatte som nøt litt mat etter vaktskiftet, eller tilfeldige kunder. De hilste på oss, ba oss vente, før mannen i selskapet etter fem minutter gikk inn for å hente en som var på jobb slik at vi ble vist til bordet.
2. Treg service. Vi måtte vente en drøy halvtime fra vi kom inn døra til vi fikk servert sashimien vår, samtidig som forretten ble glemt, dette virker surrete og uproft. Bortsett fra familien ved vinduet, var vi de eneste gjestene i restauranten, så «mye å gjøre» var det ikke. Vi måtte også hente vann fra baren selv.
3. Toalettet blir brukt som lager... Også noe som ødelegger helhetsinntrykket. Finn et skap med dører for å gjemme rengjøringsmidlene, og la den ødelagte øl-tappen stå et annet sted.
(4. Lyspærene de bruker flimrer mye, og gir stedet et billig, heller en koselig preg - unødvendig!)

Vi fikk etterhvert forklart att de ikke hadde noen servitør på vakt den dagen vi var der, dette kan selvfølgelig forklare mye, men en restaurantopplevelse er mer en bare god mat (som er hvorfor man ser seg villig til å betale mer enn for take-away), stemningen og servicen ellers i restauranten har også mye å si. Personalet prøvde å kompensere med noen beklagende smil, og en bolle gratis (og seie) rekechips, samt noen nøtter (som var ferske!), men når helhetsinntrykket er en såpass flopp, monner dette lite.

Jeg er nysgjerrig på flere retter på menyen, og kommer til å gi Sato en sjanse til, men krysser fingrene for at inntrykket jeg får da er bedre, for ellers er maten bare ikke vært å velge Sato for...

1  Takk, 252camillam
Anmeldt 3. desember 2019 via mobile enheter

Jeg fikk god sushi og god service i fine lokaler. Det var mange asiatiske gjester i restauranten, noe som er et kvalitetstegn. Sentral beliggenhet!

Dato for besøk: desember 2019
2  Takk, ingolfhellan
Anmeldt 10. mai 2019 via mobile enheter

God mat men kanskje det er dyrt. Ble overrasket over hvor dyrt enkelte retter er. Noen er bare ok. Servicen er dårlig

Dato for besøk: mars 2019
1  Takk, Fred_Olsen_168

Reisende som så på Japanese Dining Sato, så også på

Har du vært i Japanese Dining Sato? Del dine erfaringer!