“Grisen som virkelig gjør deg glad”
Anmeldelse av Den Glade Gris

Den Glade Gris
Kjøkken: Norsk, Pub, Grill
Middagsalternativer: Middag, Lunsj, Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 12. august 2021 via mobile enheter

Den glade gris. Bare tanken på restauranten gjør meg glad… Dette er stedet som serverer svin på sitt beste!
Jeg har ønsket å oppleve den glade gris i lang tid. Forventningene til mitt første besøk var store, men opplevelsen skuffet på ingen som helst måte. Vi ble mottatt av en særs hyggelig og jordnær betjening som ga oss en lettfattelig men grundig gjennomgang av menyen. Jeg endte opp med å gå for dagens 3 retter bestående av lettrøkt hval, svinenakke og grisens hvite sjokolade. Fruen er småspist og gikk for spareribs.
Hvalen var en velkomponert og mild rett, og et er utmerket valg for de som ønsker å prøve hval for første gang. Særdeles mørt og servert på en en elegant dog klassisk norsk måte.
Nakke av gris er et av mine favorittstykker, og denne var tilberedt med perfeksjon. I motsetning til den elegante forretten, var svinenakken servert på rustikk vis med poteter, gulrøtter, perfekt kokt kål og en lekkert balansert rødvinssaus. Porsjonen var rikelig, selv for en storspist godt sulten mann. Vi trodde vi hadde opplevd gode spareribs før, men dette var noe annet. Stykkene var rikelig kjøttfylte og falt lett fra bena som strengt tatt bare var til pynt. Synd at dette er vårt nye referansepunkt for spareribs da disse vil være vanskelig å leve opp til…
Desserten «Grisens hvite sjokolade» fortjener en egen anmeldelse i seg selv. En herlig symfoni av det søte og salte, det bløte og det sprø. Godt gjort å kombinere hvit sjokolade og bacon, men fortsatt la smaken av den hvite sjokoladen være dominerende. Må prøves!
Ellers var det kjekt å se at de har funnet gode øl-anbefalinger til de ulike rettene. Også et rikt utvalg øl fra hele landet for de som måtte ønske å sette sammen noe på egenhånd.
Takk for en bemerkelsesverdig god restaurant opplevelse. Jeg gleder meg allerede til neste besøk!

Takk, GLemaitre

Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

Fantastisk god mat, selvsagt med en overvekt av svinebaserte retter. Veldig hyggelig betjening. Hyggelig interiør og fine toaletter.

1  Takk, Nin68
Even H, Owner på Den Glade Gris, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. august 2021

Tusen takk for flott tilbakemelding. Dette hjelper oss i hverdagen.

Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

Vi bestilte signaturretten sprøstekt svineknoke. Fantastisk sprø utenpå og like fantastisk mør og saftig inni. Porsjonene er så store at vi ikke helt klarte å spise opp alt på tallerken. De andre rettene som tilbys, har vi ikke smakt, men det er jo morsomt at det aller meste på menyen er basert på svinekjøtt. Når det i tillegg serveres god drikke av veldig hyggelig og serviceinnstilt betjening, så kan det ikke bli stort bedre. Takk for maten. Anbefales

Takk, h_kont

Såå kjekt å få en slik utfyllende tilbakemelding med anbefaling. Dette setter vi virkelig pris på. Tusen takk og velkommen tilbake

Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

En matopplevelse som bare må oppleves! Bestilte signaturmeny, noe jeg virkelig ikke angrer på. Alt var innmari godt, spesielt svineknoke. Sprø svor, bein som bare var å dra ut. Hvis man ikke liker sennep bør man ikke bestille denne, men personlig syns jeg sennepssausen til svineknoken var innmari god!
Service fra personalet er det ikke noe å si på. Kjapt, effektivt, og ikke minst hyggelig!
Prisen og er veldig hyggelig.

Takk, Mads_640

Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding Mads. Slikt motiverer og inspirerer. Håper å se deg igjen snart.

Anmeldt 3. august 2021

Mat og drikke var ekstraordinær god og velsmakende.Servicen var yppelig og særs god.Utvalget av drikke er helt topp,

Dato for besøk: september 2020
Takk, 108harald

Tusen takk for kjempe flott tilbakemelding. Det betyr mye for motivasjonen. Håper å se deg igjen - snart!!!

Reisende som så på Den Glade Gris, så også på

Har du vært i Den Glade Gris? Del dine erfaringer!