“Grisegodt!!”

Kjøkken: Norsk, Pub, Grill
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Frokost, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 16. august 2021

Helt nydelig mat!! Kjempe hyggelig service, de kom flere ganger til bordet for å høre hvordan det gikk, hit kommer jeg gjerne igjen :)
Kan på det varmeste anbefale stedet

2  Takk, mortenkrusep

Anmeldt 14. august 2021

Maten var perfekt, kjøttet så mørt at du bare kunne suge den i deg. Det smakte like godt som det så ut til at det skulle gjøre. Stilige lokaler med en meget hyggelig betjening, som vartet deg opp som om du skulle være konge. Hit skal jeg flere ganger.

1  Takk, 264kjetila
Anmeldt 14. august 2021

Fytti grisen for en plass, for en mat og flotte mennesker som jobber her. Grisekgnogen var utrolig mør, flatbanka grisen var utrolig sprø og god. Maten kan godt deles på 2 personer. Utrolig store porsjoner. Plass som er anderledes som må oppleves.

Takk, snadder
Anmeldt 12. august 2021 via mobile enheter

Den glade gris. Bare tanken på restauranten gjør meg glad… Dette er stedet som serverer svin på sitt beste!
Jeg har ønsket å oppleve den glade gris i lang tid. Forventningene til mitt første besøk var store, men opplevelsen skuffet på ingen som helst måte. Vi ble mottatt av en særs hyggelig og jordnær betjening som ga oss en lettfattelig men grundig gjennomgang av menyen. Jeg endte opp med å gå for dagens 3 retter bestående av lettrøkt hval, svinenakke og grisens hvite sjokolade. Fruen er småspist og gikk for spareribs.
Hvalen var en velkomponert og mild rett, og et er utmerket valg for de som ønsker å prøve hval for første gang. Særdeles mørt og servert på en en elegant dog klassisk norsk måte.
Nakke av gris er et av mine favorittstykker, og denne var tilberedt med perfeksjon. I motsetning til den elegante forretten, var svinenakken servert på rustikk vis med poteter, gulrøtter, perfekt kokt kål og en lekkert balansert rødvinssaus. Porsjonen var rikelig, selv for en storspist godt sulten mann. Vi trodde vi hadde opplevd gode spareribs før, men dette var noe annet. Stykkene var rikelig kjøttfylte og falt lett fra bena som strengt tatt bare var til pynt. Synd at dette er vårt nye referansepunkt for spareribs da disse vil være vanskelig å leve opp til…
Desserten «Grisens hvite sjokolade» fortjener en egen anmeldelse i seg selv. En herlig symfoni av det søte og salte, det bløte og det sprø. Godt gjort å kombinere hvit sjokolade og bacon, men fortsatt la smaken av den hvite sjokoladen være dominerende. Må prøves!
Ellers var det kjekt å se at de har funnet gode øl-anbefalinger til de ulike rettene. Også et rikt utvalg øl fra hele landet for de som måtte ønske å sette sammen noe på egenhånd.
Takk for en bemerkelsesverdig god restaurant opplevelse. Jeg gleder meg allerede til neste besøk!

Takk, GLemaitre
Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

Fantastisk god mat, selvsagt med en overvekt av svinebaserte retter. Veldig hyggelig betjening. Hyggelig interiør og fine toaletter.

1  Takk, Nin68
Even H, Owner på Den Glade Gris, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. august 2021

Tusen takk for flott tilbakemelding. Dette hjelper oss i hverdagen.

Reisende som så på Den Glade Gris, så også på

Har du vært i Den Glade Gris? Del dine erfaringer!