En vakker opplevelse

Denne gigantiske perlen er noe helt spesielt. Vakkert pleid og majestetisk anlagt. For de som... les mer

Anmeldt 3 uker siden
the_paaz
Tromsø, Norge
Koronavennlig

Mange som benytter anledningen til å lufte vettet og får frisk luft og norsjon med på... les mer

Anmeldt 14. mars 2021
helt1
Bergen, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Anmeldt 14. desember 2018

Dette er byens oase, uansett årstid. Våren er fantastisk her og det lages hele tiden nye og flott opplevelser. Siste tilskudd er blant annet et myr og skog område. Her er det museum med utstillinger. En flott kafe med deilig spennende utvalg. Men hele anlegget er en perle som ivaretas godt av de som jobber der. Man, kan se at dette er gjort med kjærlighet. Det er også mange fugler som bor i denne parken og er du heldig kan du se ekornene hopp i de store grantrærne. Om sommeren har de egen picnikk plen. Det er ikke lov med grill. Område med foss og bekk er min favoritt

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, StardustStiggy
Anmeldt 10. november 2018 via mobile enheter

Hyggelige bartendere. Virkelig gode og vel lagde drinker. Planter over alt og eksotisk og lun atmosfære. Kommer tilbake hit

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, 580karib
Anmeldt 6. november 2018

Endelig kom vi oss til Botanisk Hage etter å ha snakket om det i lang tid. Og den levde opp til forventingen, en skikkelig perle i byen. grunnen til at det ikke ble helt full score er at jeg har vært på bedre steder i andre land. men, til å være i Norge så er dette fantastisk.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, torel708
Anmeldt 20. oktober 2018

Botanisk hage i Oslo er et sted for familier på oppdagelsesferd, for deg som vil finne et rolig sted for å lese en bok eller for et par som vil ha en romanstisk lunsj i det fri.
Her finner du godt merkede planter og trær fra hele verden. Mange innvandrere synes det er hyggelig å finne sine barndomsminner igjen blant plantene her.
Det er opparbeidet gangstier rundt i hagen hvor hvedstien er av såpass god kvalitet at man fint kommer frem med rullestol eller barnevogn. Mindre stier passer godt for barn som vil utforske og for de som vil trekke seg litt unna. Her er det fjellhager med vannfall, urtehager og tjern med vannliljer. Benker står strategisk plassert langs stiene. Vakre skulpturer og kunstinstallasjoner av planter finne rman også. Det er gratis inngang.
Innenfor gjerdene holder også Naturhistorisk museum til. En pitoresk utendørs cafe er åpent i sommerhalvåret.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, SykkelMamma
Anmeldt 7. oktober 2018 via mobile enheter

Mange flotte turer her. Koster ingenting. Koselig kafé på området hvor du kan ta deg en kaffe eller lunsj

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Kristin S