Omvisning ved botaniker

Vi hygget oss med en dyktig botaniker som viste oss vårens blomster og planter. Perfekt den som har... les mer

Anmeldt 20. mai 2022
Collert
Oslo, Norge
Hyggelig og interessant

Finnes få andre steder det er så hyggelig å rusle en tur sommerstid mens blomstene er i full flamme.

Anmeldt 14. april 2022
oysteinver
Risør, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Oslo Discovery Tour
64 anmeldelser
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Mye fint å se på. Dessverre var palmehuset og et par andre steder stengt pga covid-19. Stor Park og varierte områder. Flott sted å tilbringe en godværsdag. Fint med mulighet for picknikk på området.
Naturhistorisk museum befinner seg i parken og er og verdt et besøk om du først er der.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 566hildem
Anmeldt 27. juni 2020

Botanisk hage er en perle i Oslo som må opplevelse. Her er det opplevelser hele året og spesielt våren med blomstring er fantastisk. Det er en stor hage som er Inndelt i tematiske avdelinger. Her er det planter og trær fra hele verden, som kan beundre fra en benk eller bare rusle rundt. På sommeren er det omvisning i parken. En koselig kafe er på baksiden av Tøyen hovedgård.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, Lisbeth H
Anmeldt 2. juni 2020 via mobile enheter

Man blir glad når man unner seg et besøk i Botanisk Hage! Velstelt og bugnende av alle blomster, trær, busker og kjente/ukjente vekster. Et stort og flott område med små «stilleben», med rennende vann noen steder. Koselig kafeteria i bakgården til det som var hovedsetet på den gamle storgården kan også anbefales.

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, Offisersbladet
Anmeldt 25. mai 2020 via mobile enheter

Man får en ro og fred av å gå her. Nydelige blomster og flotte trær. Vakre blomster fea Norge, meningsmåling fra Asia. Parken er imidlertid noe uoversiktlig og en «rute» gjennom parken hadde vært fint. Savnet en åpen kafé å sitte for å nyte stedet.

Dato for opplevelse: mai 2020
1  Takk, jonrO8866CF
Anmeldt 6. mars 2020

Fine opplevelser hele året. Ofte omvisninger, også lunsjomvisninger. Opplevde dette denne uken både i Palmehuset og Viktoriahuset hvor det vokser tropiske og subtropiske planter. Åpningstider varierer med årstidene, men åpent hver dag. Absolutt flottest på vår/sommer.

Dato for opplevelse: mars 2020
1  Takk, Akg1710