“Spesielt å spise inne på festningsområdet”
Anmeldelse av Festningen Restaurant

Festningen Restaurant
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Festningen er et brasserie med en av Oslos beste beliggenheter. Vi serverer á la carte og dagens meny til både lunsj og middag. Rettene lages av våre dyktige kokker og er basert på spennende og sesongbaserte råvarer. I sommerhalvåret serverer vi lunsj og middag i vår uterestaurant.
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Fint med en restaurant inne på festningsområdet i hyggelige og annerledes omgivelser. God mat, hyggelig service og flott utsikt.

Takk, Oivind_oivind

Anmeldt 25. oktober 2018 via mobile enheter

Det er noe eget å gå på brosteinen gjennom Akershus festning for å komme seg dit. Utsikten over Oslo havn derfra er flott. Man blir tatt godt i mot uten at servitørenene er overivrige. Det er en avslappet og profesjonell stemning der som gjør at man føler seg hjemme og rett og slett trives. Vi var to par som smakte kamskjell med risotto eller kveite cheviche til forrett. Vi smakte på hverandres mat og alt var aldeles nydelig. Deretter valgte vi enten kveite til hovedrett eller torsk fra grillen. Den gode servitøren klarte å finne en perfekt pinot noir vin som passet til begge hovedrettene. Mette og lykkelige gikk vi derfra etter noen nytende timer, med gode smaker i munnen.

Takk, mopotho
Anmeldt 31. august 2018 via mobile enheter

Stakk igjennom på vei fra jobben. En nydelig plass for å slappe av og se på fjorden. Det ligger en bar oppe hvor man kan drikke øl eller cola og nyte utsiktene.

Dato for besøk: august 2018
Takk, Lena_Oslo
Anmeldt 15. august 2018 via mobile enheter

Flott middag på festningen.Sildetallerken kjempegod,kr 195 og kylling salat (glutenfritt) kr 215. Hvitvin, riesling Hans Baer (helt nydelig) kr 95 pr glass anbefales. 0,5 Frydenlund øl kr 92. Etter maten gå opp til baren ved festningen og sitt en stund og nyt den fantastiske utsikten ( du kan ta med vinglasset) Meget hyggelig servitør. God fornøyelse.

Dato for besøk: juli 2018
1  Takk, 116vivif
Anmeldt 6. august 2018

Service var veldig upersonlig og fikk lite informasjon om rettene. Bestilte skalldyr som smakte godt men var veldig fett utenpå slik at det var veldig grisete på fingrene. Stolene var hard og ubehagelig.

Veldig fin utsikt men kommer ikke tilbake.

Dato for besøk: juli 2018
Takk, T6194GPjulies

Reisende som så på Festningen Restaurant, så også på

Har du vært i Festningen Restaurant? Del dine erfaringer!