“Lunsj med gamle kollegaer”
Anmeldelse av Festningen Restaurant

Festningen Restaurant
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Festningen er et brasserie med en av Oslos beste beliggenheter. Vi serverer á la carte og dagens meny til både lunsj og middag. Rettene lages av våre dyktige kokker og er basert på spennende og sesongbaserte råvarer. I sommerhalvåret serverer vi lunsj og middag i vår uterestaurant.
Anmeldt 5. desember 2018 via mobile enheter

Skulle spise lunsj med to tidligere kollegaer. Prøvde å bestille bord på «de gamle tradisjonelle» men de var opptatt. Fant da Festningen Restaurant, bestilte der. Og det viste seg å være et meget godt valg. Ypperlig service, hyggelig personale, meget god mat og den beste vinmenyen jeg har sett noe sted.
Øystein

3  Takk, 81_ysteina

Anmeldt 4. desember 2018 via mobile enheter

En utsøkt restaurant med topp mat og servering - tror jeg ikke har opplevd bedre mat, servering og service i Norge eller andre steder i Europa/USA
Ikke billigst, men best :-)

1  Takk, 188bj_rna
Anmeldt 12. november 2018 via mobile enheter

Jeg bestilte bord på Festningen for jeg så at de hadde fått terningkast 6 i Finansavisen. Dette var et veldig godt valg og alle var fornøyde. Servicen var bra, ikke for påtrengende, akkurat passe oppmerksomhet. Menyen ble presentert på en fin måte. Vi spiste forrett, hovedrett av fisk og dåhjort og dessert. Du treger heller ikke drikke vin for å nyte god mat, lettøl og vann går veldig bra. Behagelig atmosfære og mange gjester etterhvert selv på en onsdag.

1  Takk, Marit L
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Fint med en restaurant inne på festningsområdet i hyggelige og annerledes omgivelser. God mat, hyggelig service og flott utsikt.

Takk, Oivind_oivind
Anmeldt 25. oktober 2018 via mobile enheter

Det er noe eget å gå på brosteinen gjennom Akershus festning for å komme seg dit. Utsikten over Oslo havn derfra er flott. Man blir tatt godt i mot uten at servitørenene er overivrige. Det er en avslappet og profesjonell stemning der som gjør at man føler seg hjemme og rett og slett trives. Vi var to par som smakte kamskjell med risotto eller kveite cheviche til forrett. Vi smakte på hverandres mat og alt var aldeles nydelig. Deretter valgte vi enten kveite til hovedrett eller torsk fra grillen. Den gode servitøren klarte å finne en perfekt pinot noir vin som passet til begge hovedrettene. Mette og lykkelige gikk vi derfra etter noen nytende timer, med gode smaker i munnen.

Takk, mopotho

Reisende som så på Festningen Restaurant, så også på

Har du vært i Festningen Restaurant? Del dine erfaringer!