Moro

Veldig fin akebakke! Kjempe lang og moro. Litt skummel for de yngste men ellers bare fin. Finnes... les mer

Anmeldt 9. august 2019
AffeLaffe2
Norge
Bare gøy

Anbefales på det sterkeste. Morsom aktivitet for store og små. Fart og action i historiske... les mer

Anmeldt 2. april 2019
KalEl2005
Oslo, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Anmeldt 27. august 2018 via mobile enheter

Det er ikke så langt å gå opp til Frognerseteren fra Smestad.

Msn ksn gå fra Bakkekroen på sti melllm husrekkene, passserd Holmendammen, følge Holmenbekken opp forbi Midtstuen. Da er man plutselig i korketrekkertraseen. Man kan gå i skitraseene oppover og følge akebakkens svinger opp forbi Hemingseter og Heftyevillaen opp til Frognerseteren. Det er en flott gåtur på omtrent en time.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, 625livn
Anmeldt 19. juni 2018 via mobile enheter

Fantastisk sted på toppen av Oslo med fantastisk natur. Masse morro for liten og stor i akebakken. Men ingen kontroll på sleden gjør dette litt risky. Spesielt når det blir isete underlag. Endte med noen skrubbsår og noen farlige situasjoner, men var nok allikevel verdt det:)

Dato for opplevelse: januar 2018
Takk, Freddy K
Anmeldt 14. mars 2018

Fantastik moro om man vill gjöre noe annet i helgen eller i uken.. Bra fart og kule svinger. Og når man er nede tar man bare t-banen opp igjen. Perfekt, farten kan bli stor så ikke spesielt småbarnsvennlig

Dato for opplevelse: desember 2017
Takk, herbjörn f
Anmeldt 4. mars 2018

Tok med barna i forrige uke og hadde store forventninger til å kjøre korketrekkern. Leide kjelker til en fornuftig pris (familiepakke) i forhold til å kunne ake en del timer.
MEN, det var så å si umulig å kjøre fornuftig ned bakken, det er så mange kuler og dumper at jeg er sikker på at mange som aker her må til kiropraktor eller fysioterapaut i etterkant. Det er ikke moro i det hele tatt. Nesten umulig å få noe fart for kulene stopper kjelkens fremdrift og ødelegger kroppen til den som sitter på.
Både barna og jeg var lei etter 2 turer. Slik sett var kjelkeleien særdeles dyr.

Jeg forstår ikke at det ikke kan gjøres noe med bakken, det burde absolutt kjøre en prepareringsmaskin i løypa med jevne mellomrom for å jevne ut noe av de kraftigste dumpene. Her er det utleie firmaer som tjener masse penger på kjelkeutleie men som ser ut til å ikke bry seg om forholdene i løypen. Det kommer mange turister hit hver dag, og når jeg var der så var jeg rett og slett flau over å være norsk og tilby et så elendig og dyrt tilbud til turister som gleder seg til å ake.
Vi kommer ikke igjen før noen gjør noe med bakken.

Dato for opplevelse: februar 2018
6  Takk, trommetrond
Anmeldt 23. februar 2018 via mobile enheter

Dro med godt mot og med snow racere i orden. Dessverre var det for mye løssnø, noe som gjorde at det ikke gikk så fort som det ellers pleier å gjøre. Veldig synd, ble bare 1 runde denne gangen. Men kommer tilbake igjen snart med nytt, godt mot. Kan anbefales når det ikke er mye snø.

Dato for opplevelse: februar 2018
2  Takk, AnnyMyrholm