Ulike måter å oppleve Fram Museum på
Oslo sykkelutleie
21 anmeldelser
fra USD 1 257,56
Anmeldt 26. februar 2020

Utrulig interessant å se/lese om hvordan Nansen, Sverdrup og Amundsen sine ekspedisjoner til Arktis og Antarktis med polarskipet FRAM forløp. Det å kunne gå rundt i båten og lese om hvordan de hadde det ombord, hva de gjorde, utfordringer mm var veldig artig og lærerikt. Fin film som ble vist også. Her bør en sette av minst to timer for å rekke i gjennom hele utstillingen og få med seg all informasjonen

Dato for opplevelse: oktober 2019
1  Takk, Reisa99
Anmeldt 8. desember 2019 via mobile enheter

Å få gå gjennom hele skipet og se hvordan polfarerne levde under ekspedisjonen var veldig bra. Forbered dere på å sette av tid hvis dette museet skal besøkes. Selve polarekspedisjonen forsvinner litt i alle inntrykkene fra båten, og det at det er lagt opp til mye lesing. Turen til og fra Oslo sentrum med båt er en opplevelse i seg selv. Anbefales for familier med barn fra 10 år og oppover.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, 869junel
Anmeldt 5. oktober 2019 via mobile enheter

Fram museet er ett sted som må besøkes hvis man er interessert i norsk polarhistorie. Det beste er at man faktisk går ombord i skipet og får se hvordan og av hva de levde på de lange seilasene.

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, 847oddbj_rnk
Anmeldt 13. august 2019

Ikke hadde jeg gørt at Fram Museum var blitt fornyet siden mitt siste besøk for mange, mange år siden. Stor var derfor overraskelsen over hvor flott og nytt det er blitt! Dette stedet trenger en mye mer fremtredende plass på liste over "must sees" i Oslo! (Vi kom dit nærmest etter en "elle melle"-metode ettersom det er ikke lett å finne en Oslo guide brosjyre utenfor sentrum. ) Kjempebra film, flotte utstillinger med lyd og lys, og ufattelig mye informasjon om skipene og ekspedisjoner mm. Eneste aber er at jammen blir det varmt inne og jeg må si at jeg følte meg nærmest overdynget av informasjon. Til slutt så gidder man rett og slett ikke lese mer og det går litt i ett. Det er jo synd. Men anbefaler stedet på det varmeste og husk å sette av nok tid!

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, 1302travel
Anmeldt 9. august 2019 via mobile enheter

Kjempekul utstilling, masse interessante fakta med modeller og leker. Spennende at man kan gå inn på skipet og se seg rundt

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, AffeLaffe2