Overnatting på Oscersholm

Fantastisk flott sted! Fint holdt, super hyggelige de som jobber der og helt gjennomført! Vi var to... les mer

Anmeldt 18. juli 2022
125linna
Hamar, Norge
Vakkert borg

Var sammen med noen venner her for noen måneder siden og likte stedet meget godt. Først var vi på... les mer

Anmeldt 28. september 2019
Bernard N
Oslo, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Oslo Discovery Tour
81 anmeldelser
Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Et besøk på Oscarsborg sto høyt på lista. Endelig fant vi anledningen og satte av en dag. Det var lett å finne parkering og greit å ta båten over. Den går hele året fra Sundbrygga og Drøbak, hver time på dagtid.
Øya har en spennende historie og det meste er åpent og tilgjengelig for publikum, selv uten guide. Fergebilletten er alt du betaler. Det er tilgjengelig kart, brosjyrer og info via QR-koder. Ta det som en tur og i din egen fart.
Museet er også åpent.

Den eneste skuffelse var at det ikke var så mye som en kopp kaffe å få kjøpt der ute uten å forhåndsbestille mat på hotellet. Havnekroa var nemlig stengt fra 1 oktober.

Helt sikkert en perle om sommeren, men da er det sikkert også mere fullt.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, hegesolerod
Anmeldt 2. september 2018

Vi brukte et par timer til å rusle rundt på egenhånd før vi fikk en guidet tur på 1,5 time. Den guidede turen var veldig bra og vi fikk god innsikt i både historien over flere hundreår, og mye informasjon om hva son skjedde når den tyske flåten kom innover fjorden i april 1940 - og ble stoppet og dermed sterkt forsinket på sin vei mot Oslo. En stor takk til vår guide, Morten.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Geir M
Anmeldt 1. september 2018

Veldig interessant å komme til et sted som er så viktig i Norges historie og lærte mye nytt. Men jeg ble overrasket over hvor idyllisk og flotte omgivelser, og dessuten hvor barnevennlig stedet var. Ypperlig sted for folk i alle aldre. Dessuten så spiste vi en veldig god lunch. Kommer absolutt tilbake!

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 6. august 2018

Jeg har tjenestegjort på Oscarsborg i 1998 og kjenner til øyene.. vakkert rundt der!
Det er mye historie som folk ikke vet om som har skjedd der

Dato for opplevelse: september 2017
1  Takk, WilliamTorgersen
Anmeldt 27. juli 2018 via mobile enheter

Vi tok ferga fra koselige Drøbak sentrum på en fantastisk sommerdag, og ble positivt overraska. Fantastisk utsikt, flere badesteder, lærerike utstillinger og godt tilrettelagt. Høydepunkter for barna var underjordisk bunker og kystgeitkommandoen. Husk å ta med kart fra ferga!

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, 636camillak