Veldig flott sted og super mat

Et veldig koselig sted, som egner seg ypperlig for alle typer arrangement fra barnedåp til... les mer

Anmeldt 12. desember 2022
Fredrik J
Oslo, Norge
En historisk perle med kafé

Det er alltid hyggelig å besøke Bogstad gård med souvenirbutikken, den trivelig kaféen og alle... les mer

Anmeldt 21. juni 2021
kjell575
Oslo, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Oslo
Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

Fantastisk gård med nydelige omgivelser nær Bogstadvannet.
Dette er et veldig fint sted.
Jeg håper at jeg kan bruke dette stedet til å feire min 60-årsdag.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 625livn
Anmeldt 3. august 2018

Selve uteområdet er åpent hele døgnet. Kaféen åpner klokken 12.00. Selve kaféen, der har selvservering, og er i en meget gammel bygning der man ser en peis fra helt andre tider. Maten er ikke noe å skryte av, men selve arkitekturen og inventaret i kaféen er idyllisk. Jeg valgte også en omvisning i museumsdelen av Bogstad gård. Da måtte jeg vente til klokken var 13.00 før muséet åpnet. I muséet får man ikke gå alene, men man blir guidet rundt av en ansatt. Til alt hell var det flere enn meg som hadde valgt muséet på samme tid. Her ble man tatt imot av en 73 år gammel mann kledd som en "butler", men blid, hyggelig og meget kunnskapsrik.Her fikk man lov til å fotografere, og avbryte guiden hvis vi ville stille noen spørsmål. Guiding skjedde gjennom 2 etasjer, og varte cirka 1 time.

Uteområdet sommerstid er svært vakker, med blant annet sine svært høye og vakre trær.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, oeyvind639
Anmeldt 12. mai 2018 via mobile enheter

Et nydelig friluftsområde hvor man kan nyte naturen. Det er en stor park der med digre trær. Om sommeren er det kuer, sauer, griser som beiter ute og koser seg. En gang var vi på tur når Bogstad gårds bygninger ble åpnet for publikum. Vi brukte anledningen og var inne for å se på interiør og høre på historien til dette huset. Det er et fint badehus ved innsjøen. Vi drikker ofte kaffe der og nyter livet. Jeg liker denne plassen veldig godt.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Lena_Oslo
Anmeldt 3. august 2017

Tar ofte turen innom Bogstad gård. Det er spennende å se bygningene og parkanlegget i de ulike årstidene og i forskjellig type lys. Like vakkert vår, sommer, høst og vinter. Anbefaler å gå langs kanten av Bogstadvannet, og nyte utsikten mot skogen, golfbanen og Holmenkollen. Det er mulig å skimte Oslo sentrum i det fjerne. Vil anbefale å ta med kamera, sko som er greie å gå i (selv om stiene er veldig gode) og klær etter værforholdene.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, elstenseth
Anmeldt 31. juli 2016 via mobile enheter

Vi var der Idag 31. Juli med 2 små barn på 2 og 4 år. Cafeen hadde boller, muffins, is, rekesmørbrød og karbonadesmørbrød, vafler og drikke. Litt stive priser men ikke mer enn forventet på slikt sted. Uteområdet var grønt og fantastisk. Mange sittesteder/ benker ved vannet og rundt om på gården. Mye vakker natur ute, noen få dyr Idag. Sikkert mere i fjøset på vinterstid. Nå beiter de nok ute. Litt skuffet over å ikke se flere dyr enn høner og noen sauer. Vi var ikke inne i huset, men ser av bilder at det er virkelig flott her. Ikke noe for så små barn, men fra 5 år og oppover samt voksne er sikkert hovedhuset fint å se. Det er også badeplass her, 5 min å gå tenker jeg ifra gården. Ferskvann. Absolutt verdt et besøk for Oslo borgere om dere ikke har vært her før.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Mese15