Melding fra Tripadvisor:Denne forretningen er midlertidig stengt frem til 01.06.2021
Vakkert sted

Vi dro til Oscarshall fra Norsk Folkemuseum og det angrer vi ikke. Oscarshall er like ved... les mer

Anmeldt 6. januar 2020
Bernard N
Oslo, Norge
Verdt å besøke!

Anmeldt 29. juli 2019
GryVeb

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Oslo
Oslo Pass
235 anmeldelser
Vikingplaneten
20 anmeldelser
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

Om du er i Oslo og ønsker en liten pause- ta 30 bussen til norsk folkemuseum og gå stien bort til Oscarshall. Du får luft, fuglekvitter og utsikt over Oslo. Selve slottet Oscarshall er bittelite. Det er nylig totalrestaurert tilbake til en imponerende standard. Hageanlegget er vakkert. Ta deg tid til en times rundtur innendørs- guidende er kunnskapsrike og flinke historiefortellere. Innvendig bugner det av nydelig kunst. Dette er en svært undervurdert attraksjon!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, GryVeb
Anmeldt 3. juli 2018 via mobile enheter

Drømmeslottet fra 1850-årene i nydelig nygotikk. Full av norsk romantisk malerkunst. Kyndige og hyggelige gaider. En times omvisning ble en stor opplevelse. Merkingen av tilkomstene bør bli bedre. Den lille besøkskafe hadde et begrenset men velsmakende utvalg av bakervarer.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, DagB45
Anmeldt 21. mars 2018

Veldig diskre på Bygdöy, en fantastisk fin byggning med en park og atmosfäre som ligger helt for seg selv. Perfekt om du har små barn, her kan de trygt springe rundt og nyte både park og båthavnen på den andre siden, Jeg liker å väre her og bare sitte ned med en god bok og bare nyte

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, herbjörn f
Anmeldt 7. august 2017 via mobile enheter

Fikk endelig besøkt denne bortgjemte perlen. Parken rundt er åpen for alle, kommer kun inn i slottet sammen med guide. En meget kunnskapsrik guide viste oss rundt. Turen tok ca 50 minutter og vi fikk høre historien til slottet og samtiden den ble bygget i, arkitektur og kunst samt fra restaureringen. Interessant for både voksne og barn. En tur hit anbefales.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, 8erta
Anmeldt 27. juli 2017 via mobile enheter

Endelig fikk Oscar besøke Oscarshall. Utrolig fin liten utflukt som anbefales også for Oslofolk.

Liten kafe i galleriet med hyggelige bord inne og utebord med flott utsikt til sjøen. Is, vafler og små lunsjretter.

Guidet tur i mini slottet hver time anbefales. Det gir en liten mini historie innblikk i kongelivet i 1850.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, RenateJo