“God burger, overpriset”
Anmeldelse av Restaurant Betula

Restaurant Betula
Kjøkken: Moderne
Anmeldt 28. august 2017

God burger, men ikke mer. Forventet noe mer til den prisen. Litt enkel meny, kunne godt hatt noe mer utvalg. God service.

Dato for besøk: august 2017
Takk, Frodes

Anmeldt 22. april 2017 via mobile enheter

Etter sykkeltur bestilte jeg en "Betula burger". Fikk en fettklump av en burger med vått brød og "fries" som var myke.
Var veldig sulten så spiste maten, men burde sendt den rett i retur. Neste gang blir det McDonalds ved siden, der betaler man 1/3 for noe som faktisk er bedre!

Dato for besøk: april 2017
Takk, Øystein E
Anmeldt 30. januar 2016 via mobile enheter

Jeg var skeptisk til dette i utgangspuntet, for bra hotellresturanter tilhører skjeldenhetene i Norge.

Vi ble møtt av en hyggelig men helt klart uvitende servitør. Muligens en av de som jobber ved frokosten gjettet jeg meg til.
Heldigvis klarte vi og lese menyen og synse oss til hva vi skulle ha, så det ordnet seg på ett vis. Vi ville ikke fått noe merinformasjon om rettene utover det som stod i menyen uansett.
Så kom det noe på bordet. Flatbrød fra pakke og smør fra frokosten på bordet før servering starter. Hva er det?  Normale resturanter har bra brød og evt rørossmør eller persillesmør..eller tilsvarende  Når jeg spurte servitøren sa han at det var norsk tradisjon. Jeg antar da dette var en oppfattelse av norsk tradisjon.

Så kom det posjert laks fra Frøya.
Usikkert om denne laksen i det hele tatt hadde vært innom Frøya. Mer sannsynlig var en porsjonspakning fra REMA.
For det andre var den ihjelkokt, limete og ikke posjert som den skulle.
Potetene prefabrikkerte og danderingen middelmådig.
Ingen av komponentene var bra.

Her må det være helt klart at skal man holde dette prisnivået som ligger på linje med noen av de bedre resturantene i Oslo så må det leveres på ett høyere nivå.
La oss for guds skyld håpe de ikke får besøk av noen som skriver for avisene.

Det her var beklageligvis 100% gjennomført dårlig.
Sasion fra Nøgne Ø var dog bra da.

Dato for besøk: januar 2016
Takk, 67GO
Anmeldt 1. mai 2015

Enkel og god mat. Mislikte ingen ting, alt var greit nok og servicen god.XXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxx

Dato for besøk: april 2015
Takk, Ola F
Anmeldt 4. november 2014

Hotell restauranter kan være en blandet opplevelse, men når man bor på hotell med beliggenhet som her så har man egentlig ikke noe valg.
Men Restaurant Betula har lagt seg på ett ambisiøst nivå, og forsøker å være noe mere enn en standard hotell restaurant. I alle fall ifølge hotellets hjemmeside.
Moderne stil, og ett utmerket lokale. En relativt fyldig og spennende meny, men dessverre klarte ikke kjøkkenet helt å leve opp til sine ambisjoner.
Forrett: Gresskarsuppe med sjøkreps. Fint stekt sjøkreps, men utrolig kjedelig suppe til tross for fin presentasjon på en steinplate med suppen i egen mugge.
Most gresskar smaker bare kjedelig ; ingen ting var gjort for å balansere den litt søte og milde smaken. Ingen balansering i form av noe syrlig, heller ikke salt. Det mest intetsigende jeg har spist på evigheter !
Hovedrett: Lammeskank. Bra tilberedt med karamellisert løk og god saus som følge, men de bakte mandelpotetene var mindre bra. Seigt og uspiselig skall.
Ett glass Barbera de Alba til 115; dyrt!
Kan derfor ikke bli bedre enn terningkast 3.

Dato for besøk: september 2014
    • Atmosfære
2  Takk, JSHBergen

Reisende som så på Restaurant Betula, så også på

Har du vært i Restaurant Betula? Del dine erfaringer!