“Hyggelig spisested med kjedelig mat”
Anmeldelse av Markveien Mat & Vinhus

Markveien Mat & Vinhus
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt, Vinbar
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Avisen VG skrev for mange år siden en karakteristikk som vi synes passer meget godt til restauranten; Dress og dongeri i skjønn harmoni. Her møtes forretningsfolk til en god middag, en uformell aften i trygge omgivelser. Familien feirer mormors 80 års dag eller rett og slett du som privatperson ønsker en trivelig middag, alene eller sammen med venner. Restauranten har rykte på seg for å servere god mat og vinen har alltid vært et særpreg for stedet. Ostekaken går det gjetord om i hele landet og ellers så har huset lam og sjøkreps som spesialitet, når årstiden tillater det. Det kan lønne seg å reservere bord på forhånd.
Anmeldt 26 mars 2017

Markveien Mat og VInhus er en restaurant som har overlevd mange andre restauranter i samme området. Det er det helt sikkert flere grunner til. Blant annet et hyggelig interiør som gir en uformell og god stemning.

Forrige gang jeg besøkte mathuset var maten og totalopplevelsen meget godt. Et besøk på vinbaren Dr. Kneipps som praktisk talt ligger i samme lokale er alltid vellykket. Forventningene var derfor store.

Servitørene er uformelle og stort sett trivelige. Men den kvelden vi var der er det mulig at det var litt for få servitører på jobb i forhold til antall gjester. For servicen var ikke helt topp. Servitøren ga oss menyene og vinlista. Det ville ha vært hyggelig å få tilbud om en aperitiff mens vi studerte menyene, men servitøren forsvant. Etter en stund kom en annen tilbake og tok matbestillingen. Vi ba om vinforslag til maten. Han foreslo vin til forrett og hovedrett, men ingen ting til desserten. Det måtte vi spørre etter selv da desserten kom. Forretten var pulled pork inspirert av det asiatiske kjøkken. Den var ganske smakløs. Hovedretten var røye med linser. Ikke spesielt spennende det heller. Desserten var vaniljeis med bær og belgisk vaffel. Isen var det beste med hele måltidet, og denne hadde vi en liten mistanke om at den var kjøpt ferdig på nærmeste butikk.

Vinen til hovedretten ble skjenket etter at hovedretten var servert. Hovedretten ble aldri presentert av en sur servitør som serverte den. Vinen til hovedretten ble heller ikke presentert. Vi fikk aldri tilbud om kaffe for å avslutte måltidet.

Vinene var meget gode.

Alt i alt kunne besøket på Markveien Mat og Vinhus vært en bedre opplevelse. Restauranten gikk glipp av mersalg ved å ikke tilby verken aperitiff eller kaffe. Vi kommer gjerne tilbake til Dr. Kneipps, om ikke restauranten.

Takk, Holen2013

Anmeldt 12 mars 2017 via mobile enheter

En restaurant som absolutt kan anbefales. Fisken var perfekt! Nydelige smaker, fint balansert og morsomme kombinasjoner.

1  Takk, Nina M
Anmeldt 3 mars 2017

Ujålete, men likevel stilsikkert matsted. Knall service! Dyktig kelner ønsket velkommen og inviterte til stor aften. Glass med Champagne og deilig Sancerre. Deilige forretter Risotto med steinsopp og kalvecarpaccioenble avløst av for meg, senete Entrecôte, som servitøren umiddelbart ville erstatte. Likevel for sent da selskapet var langt inne i hovedrett. Litt underlig ostetallerken som tross anbefaling "med klokken" gikk i mild og ny mild retning. Har vi bare litt uflaks i kveld. Jeg velger å tro at disse folkene har kunnskap. Service var helt konge. Prøver igjen! Knall neste gang!

1  Takk, b0eh0e
Anmeldt 22 februar 2017 via mobile enheter

Nydelig mat og flott atmosfære. Dyktig servitør som kjente til maten og tilhørende vinvalg. Det ble en flott ramme, anbefales virkelig.

1  Takk, eriktszabo
Anmeldt 30 januar 2017

Takk for en deilig opplevelse bestående av en variasjon over en klassisk rekecoctail, lange og modne oster, innbefattet Brillat Savarin, akkompagnert av stålende burgundere til veldig hyggelige og riktige priser! Det er slik en vinliste skal se ut!
Vi kommer meget snart tilbake.

1  Takk, Roffie

Reisende som så på Markveien Mat & Vinhus, så også på

Har du vært i Markveien Mat & Vinhus? Del dine erfaringer!