Vi har merket at du bruker en nettleser som ikke støttes. Tripadvisor-nettstedet vises kanskje ikke riktig.Vi støtter følgende nettlesere:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Hyggelige lokaler”

Flere restaurantdetaljer
Restaurantdetaljer
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Omgivelser: Grünerløkka - Sofienberg
Beskrivelse: Avisen VG skrev for mange år siden en karakteristikk som vi synes passer meget godt til restauranten; Dress og dongeri i skjønn harmoni. Her møtes forretningsfolk til en god middag, en uformell aften i trygge omgivelser. Familien feirer mormors 80 års dag eller rett og slett du som privatperson ønsker en trivelig middag, alene eller sammen med venner. Restauranten har rykte på seg for å servere god mat og vinen har alltid vært et særpreg for stedet. Ostekaken går det gjetord om i hele landet og ellers så har huset lam og sjøkreps som spesialitet, når årstiden tillater det. Det kan lønne seg å reservere bord på forhånd.
Anmeldt 8. desember 2017 via mobile enheter

Denne kvelden bar preg av masseprodusert mat.
Smakløs forret, av helt ordinær kokt laks. Selve middagen var villsvin. Dette var ikke bra og kan ikke anbefales.
Koselige lokaler, men preg av julebord.

Takk, Fredrik J
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen til et Tripadvisor-medlem og kommer ikke fra Tripadvisor LLC. Tripadvisor sjekker anmeldelser.
Anmeldelser (312)
Vurdering fra reisende
Type reisende
Tidsperiode
Språk
  • Flere språk

102106 av 312 anmeldelser

Anmeldt 7. desember 2017

Markveien Mat & Vinhus byr på en koselig og trygg atmostfære uten masse fancy innpakning. Det trenger man heller ikke når maten, vinen og servicen er så god. Vi satte også pris på at vi kunne spise en treretters til under 500 kroner.
Da vi kom, var resturanten ganske full, og vi sleit litt med dårlig akustikk. Men da de bråkete julebordsgjestene ved siden av dro, ble kvelden svært så fin.

Takk, IngerKristinHaugsevj
Anmeldt 3. desember 2017

Hei,
Vi ble tatt hyggelig i mot, og fikk forespørsel om drikke før maten, men ville gjerne fått vite hva slags bobler dere hadde å tilby, ikke bare få servert et glass med det dere hadde. Maten var veldig god, men dere glemte å spørre om hva ville ha å drikke til maten, og å gi oss et vinkart. Samtidig som vi fikk maten måtte vi spørre om drikke til maten. Vi fikk ikke drikkekart, men to glass rødvin og et glass øl som dere antagelig mente passet til det vi spiste. Til dessert bestilte vi sjokoladekake med sorbet. Vi fikk en stor kladd med sterk/bitter sorbet og tre bittesmå sjokoladekuler til. Vi var i hyggelig selskap så vi hadde likevel en fin kveld, men vi kommer nok ikke tilbake.

Takk, Lill J
Anmeldt 1. desember 2017 via mobile enheter

Om en kun ser på maten, er skalaen for liten. Utrolig hva de får ut av råvarene, som det forresten står i menyen hvor kommer fra. Torsken fra Lofoten var perfekt, og prisen langtfra avskrekkende. Vinkartet var stort og spennende! Lite ølutvalg, men noe for enhver, men dyrt. Men er jo et vinhus.. Inngangen var godt gjemt, de fleste kom inn via baren, og måtte gjennom hele restauranten for å registrere ankomst og finne garderoben. Selv med få gjester var det mye snakke støy. Men kom for maten, det er den en husker!

Dato for besøk: november 2017
Takk, Ronny J
Anmeldt 18. november 2017

Vi ble straks ønsket velkommen og vist til bordet. Servicen var hyggelig, personlig og oppmerksom gjennom hele kvelden. Vi gikk rett på hovedrett, tre av oss gikk for torsk, som var nydelig med bacon- og rødbetetilbehør, herlig potetmosn, som det godt kunne vært litt mer av på tallerkenen. Resten tok lysing og var veldig godt fornøyd med det. Desserten med is og krydderkake var herlig. Atmosfæren i lokalet er svært hyggelig og flere ga uttrykk for at de ville komme tilbake. Det eneste som trekker ned er at det blir plagsomt støyende i lokalet når det er fullt - kanskje tekstiler eller porøse plater kunne avhjelpe?

Dato for besøk: november 2017
1  Takk, nohO49

Reisende som så på Markveien Mat & Vinhus, så også på

Har du vært i Markveien Mat & Vinhus? Del dine erfaringer!

Skriv en anmeldelse Legg til bilder

Eiere: Hva er din side av saken?

Eier eller administrerer du dette stedet? Gjør krav på oppføringen din gratis for å svare på anmeldelser, oppdatere profilen din og mye mer.

Gjør krav på oppføringen din
Inntekter påvirker opplevelsene som er omtalt på denne siden. Finn ut mer.