“Fantastisk vin, god service, dårlig vegetarmat”
Anmeldelse av Markveien Mat & Vinhus

Markveien Mat & Vinhus
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt, Vinbar
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Avisen VG skrev for mange år siden en karakteristikk som vi synes passer meget godt til restauranten; Dress og dongeri i skjønn harmoni. Her møtes forretningsfolk til en god middag, en uformell aften i trygge omgivelser. Familien feirer mormors 80 års dag eller rett og slett du som privatperson ønsker en trivelig middag, alene eller sammen med venner. Restauranten har rykte på seg for å servere god mat og vinen har alltid vært et særpreg for stedet. Ostekaken går det gjetord om i hele landet og ellers så har huset lam og sjøkreps som spesialitet, når årstiden tillater det. Det kan lønne seg å reservere bord på forhånd.
Anmeldt 30. juni 2018

Det er vanskelig å gi en totalvurdering av stedet. Jeg kom primært for vinen, og den var fantastisk. Kelnerne var kunnskapsrike, og vi ble hverken skuffet over hvit- eller rødvinen. Men av prinsipp kan jeg ikke gi god karakter til steder med dårlig vegetarmat. Som vegetarianer var det én hovedrett på menyen å spise, og det var... jepp. Den evinnelige risottoen, som man alltid skal gi vegetarianere. Gjesp. Den var grei nok. Pluss et godt ostefat som dessert. Som veganer ville man ikke ha funnet noe på menyen.

Kommer gjerne tilbake for vinen, men vær så snill å finne noe litt mere spennende og ha litt flere valg for veggiser.

Takk, Heidi3030

Anmeldt 22. juni 2018 via mobile enheter

Gode smaker på maten, men hva som er mørt av kjøtt og ikke hadde de ikke helt kål på. Litt stiv pris om man skal ha drikke til, men vinen var det intet å utsette på.

Takk, johnemilsoprano
Anmeldt 19. juni 2018

Det var veldig god mant og menyen var grei. Kunne godt hatt noen flere valg men det vi fikk å spise smaket godt. Prisn var helt innenfor og kelneren var veldig oppmerksom.

Takk, Frode R
Anmeldt 14. juni 2018

Det var ein fabelaktig fin kveld. Vi var fem personar som hadde «dagens» trerettar med lysing, og to flasker «Terre Nere» Etna Rosso, etter tilråding frå kelneren. Det passte veldig bra. Kelneren var passeleg tilstadeverande og oppmerksam gjennom heile måltidet. Toalettet var reint og innbydande. Maten var utruleg god og spanande/uvanleg/utradisjonell. Dette var ein "jobb"-middag og eg hadde bede om faktura, heilt uproblematisk. Ikkje vart det spesielt dyrt heller.

Takk, AneLandoy
Anmeldt 6. juni 2018

Skikkelig god mat og veldig proff servitør. Fikk anbefalt en rødvin av servitøren som passet veldig bra til maten.

Takk, TedHelmet

Reisende som så på Markveien Mat & Vinhus, så også på

Har du vært i Markveien Mat & Vinhus? Del dine erfaringer!