“Dette var en smaksopplevelse! ”
Anmeldelse av ASIA

ASIA
Kjøkken: Asiatisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Taste the east Vi har reist Sørøst-Asia på kryss og tvers og spist rettene fra mange ulike kjøkken. Nå gir vi deg noe av det beste vi fant: Det eksotiske krydderet, kokos, lime, chili, sitrongress, nudler, curry, wok og pho. Vi krysset grensene og kjøkkenet vårt skal gjøre det samme. A food flirt I tillegg til maten, er vi fascinert av måten asiatene spiser på. Ikke en stor hovedrett på en flat tallerken, men mange små retter i boller, skåler og på fat slik at alle kan smake på alt hvis de vil. Da blir det fristende å pirre smaksløkene med noe du ikke har spist før. Så kan smaken avgjøre om det kun ble en flyktig flørt eller begynnelsen på noe varig. Rice’n shine I store deler av Asia spiser du aller best når du velger et lite kjøkken eller en bod ute på gaten. Der eierne har vært grytidlig på markedet og funnet de ferskeste og beste råvarene. Der de lager maten på opprinnelig og lokalt vis, og serverer den med stolthet og et smil. Ingen høye kokkehatter, men fantastisk gode retter som du kjenner i munnvikene. De trekker oppover. Dette er stemningen vi har som inspirasjon på ASIA.
Anmeldt 3. desember 2018 via mobile enheter

Utrolig god mat! Spennende cocktails! Koselig atmosfære! Hyggelig betjening! Det var rett og slett perfekt!

Takk, spivy8
ASIA O, Kundeansvarlig på ASIA, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. januar 2019

Hei,
Tusen takk for så flott tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Vi håper å se dere igjen snart :)

120124 av 838 anmeldelser

Anmeldt 1. desember 2018 via mobile enheter

Koselig stort sted som tidligere het Olivia. God plass over 2 etasjer. Mørkt og intimt på kveldstid og man bør bestille bord. Masse god og relativt rimelig asiatisk mat, både Thai, sushi og maki står på menyen. Mye god og dyr vin har de også, ikke veldig stor vinliste men imponerende viner og bedre utvalg enn på de fleste restauranter i Oslo. Her kommer jeg tilbake.

Takk, Bunny-and-Clyde

Hei,
Tusen takk for så flott og hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Vi håper å se dere igjen snart :)

Anmeldt 19. november 2018

Denne restauranten er absolutt verdt er besøk. Fra vi kom inn døren til vi dro, ble vi møtt med serviceinnstilte, positive og hyggelige ansatte. Vi fikk god oppfølging hele tiden, uten at det ble "for mye". Vi var et følge på 5 stykker som hadde lyst å prøve litt forskjellig. Siden vi ikke hadde spist der før foreslo servitøren å sette sammen en smaksmeny til oss med mye forskjellig. For 400kr (rimelig for så mye og god mat) fikk vi prøve 6-7 ulike retter, perfekt sammensatt fra alle deler av menyen, og alle rettene var tilpasset 5 personer. Maten var varm, smaksfull, variert og god!
Beste rett: taquitosen MÅ prøves (laks og tunfisk). Definitivt måltidets høydepunkt!!
Dårligste rett: Bao Buns vegetar. Tørr, seig deig med lite fyll.

Et besøk her anbefales på det varmeste - perfekt sted for en litt større gruppe og bestilling av flere ulike type retter.

1  Takk, Matglad1987
Anmeldt 8. november 2018 via mobile enheter

Jeg har akkurat vært på Asia restaurant for første gang. Er glad i asiatisk, og menyen kunne friste med mye spennende.
Lokalet er stort, og fint plassert på Aker Brygge. Det er bord både inne og ute, og stilen er mørk, men hyggelig.

Jeg valgte «Thai pork belly» fra Robata grillen med «crushed potato» til, og min veninne valgte «Beef and egg noodle satay stir fry». Alt var ok, men ga ikke noe aha opplevelse. Til dessert valgte vi «chocola», en kake med melkesjokolade, salt karamell og chai te mousse. Denne var også god, men utmerket seg ikke på noe vis. Prisnivået er ikke for høyt, servicen er god, og det ble mange gjester utover ettermiddagen. For min del har jeg vært på andre asiatiske restauranter, som jeg synes har hatt et høyere nivå på maten.

Takk, LineH79
Anmeldt 23. oktober 2018

Gode drinker. Maten er perfekt for dele. Taquitos er en sikker vinner. Service og atmosfæren er ypperlig.

Takk, Kasper N
ASIA O, Marked på ASIA, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. oktober 2018

Hei,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi pris på :)
- ASIA

Reisende som så på ASIA, så også på

Har du vært i ASIA? Del dine erfaringer!