“Vi kommer tilbake”
Anmeldelse av ASIA

ASIA
Kjøkken: Asiatisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Taste the east Vi har reist Sørøst-Asia på kryss og tvers og spist rettene fra mange ulike kjøkken. Nå gir vi deg noe av det beste vi fant: Det eksotiske krydderet, kokos, lime, chili, sitrongress, nudler, curry, wok og pho. Vi krysset grensene og kjøkkenet vårt skal gjøre det samme. A food flirt I tillegg til maten, er vi fascinert av måten asiatene spiser på. Ikke en stor hovedrett på en flat tallerken, men mange små retter i boller, skåler og på fat slik at alle kan smake på alt hvis de vil. Da blir det fristende å pirre smaksløkene med noe du ikke har spist før. Så kan smaken avgjøre om det kun ble en flyktig flørt eller begynnelsen på noe varig. Rice’n shine I store deler av Asia spiser du aller best når du velger et lite kjøkken eller en bod ute på gaten. Der eierne har vært grytidlig på markedet og funnet de ferskeste og beste råvarene. Der de lager maten på opprinnelig og lokalt vis, og serverer den med stolthet og et smil. Ingen høye kokkehatter, men fantastisk gode retter som du kjenner i munnvikene. De trekker oppover. Dette er stemningen vi har som inspirasjon på ASIA.
Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

Asia ligger plassert som en av de første restaurantene på Aker Brygge. De har en stor uteservering, i tillegg til to etasjer innendørs. Maten som serveres er som navnet tilsier asiatisk, og de kaller det selv et «flørtende spiseri» basert på minneverdige måltid de har hatt på reiser i Østen. Og her lykkes de godt. Mye spennende på menyen, retter som man ikke får andre steder, en slags crossover fra ulike land. For min datter som er vegetarianer, er dette en av favorittstedene, da de kan tilby mye spennende for også denne gruppen med kunder.

Vi var innom for lunsj, og vi bestilte thai mango taquitos, puffed rice crackers, green bean tempura roll og sweet’n sour stirfry pork. Rettene var både en fryd for øyet og ganen. Smakfullt og vellaget. Det eneste som ikke falt helt i smak var at tempura rollen hadde for markant trøffelsmak, men dette er jo individuelt. Ellers fikk vi en god mottakelse og god service under hele måltidet. Maten ble bestilt via QR kode, men vi fikk god oppfølging underveis.

Dette stedet kommer vi tilbake til.

2  Takk, LineH79
ASIA Aker Brygge, Marketing på ASIA, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. januar 2022

Hei,
Tusen takk for din flotte anmeldelse!
Velkommen tilbake :-)

Anmeldt 9. august 2021

Nydelig mat med fantastiske smaker. Hyggelig og smilende personal som tok godt vare på oss. Servering var rask og ryddig.
Virkelig verdt å ta seg et besøk innom Asia

Takk, C4078XHmartins
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Rett og slett kjedelig dårlig mat. Lite mat på tallerken og dårlig barnemeny. Ikke verd pengene. Savnet tilbehør til Sushi, wasabi, ingefær og soya saus var ikke med til retten.

Takk, Trip60972194085
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Manglet litt smil med det samme vi kom til inngangen. Smittet kom raskt da vi sa at vi hadde booket bord.
Vi bestilte mat og drikke, og det kom raskt og smakte fantastisk.
Hyggelige og imøtekommende personale.
Vi kommer garantert tilbake.

1  Takk, TronOlsen
ASIA Aker Brygge, Marketing på ASIA, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juli 2021

Hei Tron,
Takk for din anmeldelse!
Velkommen tilbake :-)

Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

Lqng kø å skippe inn. Fint bord og stemning. Minus ved appbestilling. Ingen tilpasning ved evt allergier. Så mat kunne vært bedre.

1  Takk, heidichristine0

Hei Heidi,
Vi har hatt stor pågang etter åpningen av Norge og beklager derfor at du måtte vente i kø. Ved et neste besøk kan du booke et bord på forhånd via våre nettsider slik at du unngår køen.
Dersom du har spesielle preferanser ved din bestilling kan dere henvende dere til våre servitører, de vil hjelpe dere.
Velkommen tilbake!
Hilsen Asia

Reisende som så på ASIA, så også på

Har du vært i ASIA? Del dine erfaringer!