“God mat”
Anmeldelse av ASIA

ASIA
Kjøkken: Asiatisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Taste the east Vi har reist Sørøst-Asia på kryss og tvers og spist rettene fra mange ulike kjøkken. Nå gir vi deg noe av det beste vi fant: Det eksotiske krydderet, kokos, lime, chili, sitrongress, nudler, curry, wok og pho. Vi krysset grensene og kjøkkenet vårt skal gjøre det samme. A food flirt I tillegg til maten, er vi fascinert av måten asiatene spiser på. Ikke en stor hovedrett på en flat tallerken, men mange små retter i boller, skåler og på fat slik at alle kan smake på alt hvis de vil. Da blir det fristende å pirre smaksløkene med noe du ikke har spist før. Så kan smaken avgjøre om det kun ble en flyktig flørt eller begynnelsen på noe varig. Rice’n shine I store deler av Asia spiser du aller best når du velger et lite kjøkken eller en bod ute på gaten. Der eierne har vært grytidlig på markedet og funnet de ferskeste og beste råvarene. Der de lager maten på opprinnelig og lokalt vis, og serverer den med stolthet og et smil. Ingen høye kokkehatter, men fantastisk gode retter som du kjenner i munnvikene. De trekker oppover. Dette er stemningen vi har som inspirasjon på ASIA.
Anmeldt 18. september 2021 via mobile enheter

Vi hadde lunsj sharing meny og var veldig fornøyde med dette. Gode smaker, ikke store retter. God champagne pr glass. Kommer igjen

Dato for besøk: september 2021
Takk, beatev115
ASIA Aker Brygge, Marketing på ASIA, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. januar 2022

Takk for din anmeldelse!
Velkommen tilbake, vi ser frem til å se dere igjen :-)
Hilsen Asia

Anmeldt 11. september 2021 via mobile enheter

Vi var tre voksne damer som besøkte Asia i går, vi gledet oss til asiatisk mat men ble veldig skuffet. Alle tre bestilte den røde curry-retten, med «langtidsbraisert svinekjøtt og sommergrønnsaker». Curryen var smakløs og ikke spicy, og det var heller ikke mulig å få justert opp styrken etter ønske (spurte servitør om dette ved bestilling, fikk bare et spørrende blikk som respons som om det var en helt ellevill ting å spørre om?).

Svinekjøttet i retten hadde snodig konsistens, omtrent som pulled pork. Litt merkelig i en asiatisk rett. De såkalte «sommergrønnsakene» besto av slappe sukkererter, overkokt squash og et par biter vårløk. Nada tyggemotstand eller crunch i retten, alt var bare bløtt, overkokt og slapt, og porsjonene veldig små. Ris måtte bestilles ved siden av, og da maten kom fikk to av oss feil type ris, ikke hva vi hadde bestilt. Måtte vente en god stund på å få rett ris.

Vi ble sittende og ta et glass til etter maten, og overskred åpenbart noen uskrevne regler for hvor lenge gjester kan bli sittende, for opptil flere ganger kom det servitører innom og spurte om «alt er bra». Som vi da lett tolket som «skal dere ikke gå snart?».

Da vi ba om regningen og denne kom, hadde de ført på 5 x ris på denne, dvs både de vi bestilte og de to de serverte oss feil (men som vi naturligvis ikke tok imot, siden vi ønsket å få det vi faktisk hadde bestilt). Ingen beklagelse da vi gjorde oppmerksom på feilen, virket mer som servitøren syns det ble veldig plunder og heft å måtte endre på regninga.

Som om ikke dette var nok, fikk to av oss heftig magetrøbbel i etterkant av måltidet, litt påfallende og bekymringsverdig siden vi spiste det samme.

Nei Asia, her kommer vi definitivt aldri tilbake.

Dato for besøk: september 2021
Takk, mokkmokk
Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

Asia ligger plassert som en av de første restaurantene på Aker Brygge. De har en stor uteservering, i tillegg til to etasjer innendørs. Maten som serveres er som navnet tilsier asiatisk, og de kaller det selv et «flørtende spiseri» basert på minneverdige måltid de har hatt på reiser i Østen. Og her lykkes de godt. Mye spennende på menyen, retter som man ikke får andre steder, en slags crossover fra ulike land. For min datter som er vegetarianer, er dette en av favorittstedene, da de kan tilby mye spennende for også denne gruppen med kunder.

Vi var innom for lunsj, og vi bestilte thai mango taquitos, puffed rice crackers, green bean tempura roll og sweet’n sour stirfry pork. Rettene var både en fryd for øyet og ganen. Smakfullt og vellaget. Det eneste som ikke falt helt i smak var at tempura rollen hadde for markant trøffelsmak, men dette er jo individuelt. Ellers fikk vi en god mottakelse og god service under hele måltidet. Maten ble bestilt via QR kode, men vi fikk god oppfølging underveis.

Dette stedet kommer vi tilbake til.

2  Takk, LineH79

Hei,
Tusen takk for din flotte anmeldelse!
Velkommen tilbake :-)
Hilsen Asia

Anmeldt 9. august 2021

Nydelig mat med fantastiske smaker. Hyggelig og smilende personal som tok godt vare på oss. Servering var rask og ryddig.
Virkelig verdt å ta seg et besøk innom Asia

Takk, C4078XHmartins
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Rett og slett kjedelig dårlig mat. Lite mat på tallerken og dårlig barnemeny. Ikke verd pengene. Savnet tilbehør til Sushi, wasabi, ingefær og soya saus var ikke med til retten.

Takk, Trip60972194085

Reisende som så på ASIA, så også på

Har du vært i ASIA? Del dine erfaringer!