“Grei lunsj”

Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Helt ok lunsj på en pen men upersonlig restaurant. God mat, men ikke noe man husker i lang tid. Men greit lunsjsted hvis man ønsker å lunsje med likesinnede - dvs menn i grå dress.

Takk, Oivind_oivind

Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Gode alternativer for fisk og glutenallergikere. Spennende norske retter, gode vinalternativer også. Bordene var kanskje noe tett, men er en opptatt av sin kjære har man ikke øye for annet.

Takk, Mortenleander
Anmeldt 18. oktober 2018 via mobile enheter

Herlig miks mellom norske råvarer og crossover kitchen. Gruppe på 20 stk spiste forhåndsbestilt meny. Godt komponert, fin presentasjon og meget bra service! Ekstra poeng for involveringen fra kjøkkenet - følelsen av at alle ansatte ønsket å levere, gir gjestene ekstra varme - kudos!

Takk, bj_rnw919
Anmeldt 15. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var her med en gruppe på 10 personer, og hadde husets meny med vinpakke.
Lokalene er morderne og stilfulle. Kelnerne veldig oppmerksomme. Konseptet et at alt serveres på fat som skal deles. Godt brød, men en usannsynlig liten porsjon av det piskede smøret. Det er greit med servering fra fat når du får store mengder skinke - men blir litt anstaltmakeri når det er åpenbart at det er «en til hver» av en rett, som viste seg å være tilfelle med en rekke av rettene.
Maten var imidlertid veldig god, så vi hadde en fin kveld.

Takk, EllenChr
Anmeldt 28. september 2018

En avslutning på et effektivt strategiseminar ble feiret på Vaaghals hvor vi var 7 personer. Kveldens valg var Vaaghals Skifte hvor vi ble servert 7 mindre retter. Maten kommer på fat hvor man deler på maten. Første rett ut var Vaaghalsskinke, surdeigvaffel og kyllingleverpaté. Skinken var nydelig men kanskje en aning for salt. Vaffelen smakte vaffel og den syntes jeg ikke var så spesiell, men patéen var nydelig.
Potetpannekake med gravet ishavsrøye kom også med krabbe og crispy salat. Tynn og god pannekake men resten var stort sett salat. Det var en liten fiskebit der, men krabben tror jeg hadde krabbet ut.
Tredje rette med røkt, bakt og syltet sellerirot, sellerirotsaus og bakthvitløk var jeg på forhånd litt skeptisk til, men det var helt ubegrunnet. Nydelig smak - herlig rett.Så fulgte krydderspeket og stekt brosme med jordskokk, steinsoppsaus og syltet løk. Også denne traff meg - helt nydelig. Nummer fem var kombinasjon av lammelår og lammebrissel. Ja du hørte rett - lammebrissel som er en kjertel - men fortvil ikke. Selve lammekjøttet var mørt og saftig og brisselen kom i en helt nydelig pølse - nam nam. Deretter var det over på det søte. Norske epler og karamell med en sorbet og søte fristelser. Helt ok og flere i følget tok nå frem mobilkamera. Pris for maten 715,- kr som er akseptabel pris i dag. Og vi ble selvfølgelig mette....

1  Takk, 340knutj

Reisende som så på Vaaghals, så også på

Har du vært i Vaaghals? Del dine erfaringer!