Oppdag Oslo til fots

Ulike måter å oppleve Deichmanske Bibliotek på
Oppdag Oslo til fots
23 anmeldelser
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Det nye biblioteket er virkelig verdt et besøk. Masse flott å se og lese. Moderne, lyst og flott utsikt. Kafeen hadde smakelig utvalg og flott å sitte ute under tak.
Gleder meg til neste besøk og sette meg i en av godstolene med en bok ved vinduene.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, 861tinee
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Det nye Deichmanske bibliotek er bare fantastisk der det ligger mellom Oslo S og Operan. Biblioteket er blitt et opplevelses-senter som absolutt er verdt et besøk. Her er det noe for store og små i den fantastiske bygningen.
Her trenger man god tid for å komme gjennom alle de ulike aktivitetene.
Men i hver etasje er det små sittegrupper hvor man kan sitte ned å hvile beina og se utover Opera-bygget.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Terje J
Anmeldt 3. juli 2020 via mobile enheter

Verdt et besøk til Norges nye hovedbibliotek. Se på arkitekturen, besøk Anne Cath. Vestlys plass, skue over til Operaen og ta en kopp kaffe på kafeen.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, edleflusundn
Anmeldt 5. september 2018

Om du trenger å komme på nett for å sjekke mail eller holde deg oppdatert på sosiale medier eller andre gjøremål på nettet, er det fritt frem for alle å bruke bibliotekets wifi tilkobling.
Du kan også benytte bibliotekets skrivere dersom du trenger å ta utskrift av dokumenter eller lignende.
Biblioteket har også en samling av blader og magasiner til fritt bruk om du vil se de nyeste bladene om design og arkitektur, en av mine favoritter er "Wallpaper", et magasin om de siste trendene innen design og interiør / arkitektur.
Uansett, et besøk her er vel anvendt tidsfordriv om du trenger en stille stund for deg selv midt i oslo sentrum.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, magne v
Anmeldt 20. september 2015 via mobile enheter

Har først og fremst vært i barneavdelingen som er stor og fin. Mye barnebøker, filmer og musikk. Var også i salen ved inngangen hvor det var muligheter for express lån og levering. Det var barnekino den dagen vi var der. Dette ble annonsert over høyttalerne og de ansatte gikk rundt og sa i fra til barna. Bra opplegg! Bygget er gammelt noe som gir det en egen stil og sjarm. Men det blir sikkert veldig fint når det nye åpner i Bjørvika.

Dato for opplevelse: mars 2015
Takk, stelnor