“God mat og service”

Baltazar Ristorante & Enoteca
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Baltazar er en sjarmerende og eksklusiv italiensk restaurant i Kirkeristen, bak Oslo Domkirke. Liten meny med nydelige retter fra det italienske kjøkken, tilberedt med stor kjærlighet for de utsøkte råvarene. Restaurantens kunnskapsrike kelnere hjelper gjerne til med anbefalinger, og kan også geleide gjennom vinkartet, som byr på et stort og unikt utvalg av italienske kvalitetsviner. Enoteca ligger i første etasje og serverer både lunsj og middag med klassiske og rustikke italienske retter. Lunsj fra kl. 11.30, men ikke spiseplikt. Baltazar Ristorante ligger i andre etasje og passer det godt for en romantisk helaften, venneaften eller en forretningsmiddag. Her serveres det 4-10 retters menyer med italiensk gourmetmat. Ristorante og Enoteca har forskjellige menyer. Ristorante er åpen fra kl. 18. Siste bestillinger før kl. 22. For selskaper på 7-8 personer eller mer, må det avtales felles menyer på forhånd.
Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Her var alt bedre enn forventet. Servitøren var meget oppmerksom, kunnskapsrik, og til stede. Maten var helt super.

Takk, _rnulfk2015

Anmeldt 12. desember 2018

Vi var en gjeng som hadde en tre retters meny. Forrett var stekt polenta med sopp. En ganske smakløs affære. Kantarellene smakte riktignok kantareller, men det var det. Hovedrett var Andeconfit med beter. Anden var hard og smakløs. Rett og slett kjedelig. Desserten en pannacotta som var sånn passelig. Jeg har vært her for mange år siden og hadde en helt annen opplevelse, så dette var rett og slett skuffende.

Takk, BalchenOslo
Anmeldt 5. desember 2018 via mobile enheter

Denne italienske restauranten ligger flott til på Kirkeristen i sentrum av Oslo. Vi hadde bestilt bord på forhånd, men det var ikke klart når vi kom. Vi måtte vente 10 minutter på bordet. Kelneren var raskt på stedet og delte ut menyer til oss. Vi savner noen retter på menyen som er klassiske italienske retter, som for eksempel lasagne. Maten smakte helt fint og kom raskt på bordet. Servitørene rotet litt med både drikke og desserter, men det løste seg til slutt. Lokalet er rustikt og koselig.

Takk, VacationOslo
Anmeldt 14. november 2018

Beliggenheten til Baltazar er helt perfekt. Midt i byen - et steinkast fra Karl Johan, men likevel fredlig. På sommern syder det av liv på denne lille plassen bak Domkirken. Batazar Enoteca serverer en enkel liten meny til lunch. Klassiske Itelienske Antipasti, Primi, Pasta, Secondi og desserter. Kanskje ikke det billigste stedet i byen, men slett ikke avskrekkende priser. Betjeningen er profesjonelle og hyggelige og maten kommer raskt. Interiøret er rustikt og trivelig. Et bra sted for en lunch.

Takk, OeyvindMarkussen
Anmeldt 11. november 2018

Baltazar har et bra rykte, og med et rustikt og intimt lokale ligger det til rette for en hyggelig opplevelse. Dessverre leverer de ikke på maten. Pizzaen er helt ordinær, og entrecôte er langt under standard. Bestilte entrecôte middels, og fikk en blodig sak av et svært dårlig kjøttstykke. Ba om en ny servering, og betydelig bedre resultat i neste runde. Vin og service var bra, men veier ikke opp for maten. Med pris over gjennomsnittet er det behov for å skjerpe seg.

Takk, 514TLo

Reisende som så på Baltazar Ristorante & Enoteca, så også på

Har du vært i Baltazar Ristorante & Enoteca? Del dine erfaringer!