“Profesjonell service”

Baltazar Ristorante & Enoteca
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Baltazar er en sjarmerende og eksklusiv italiensk restaurant i Kirkeristen, bak Oslo Domkirke. Liten meny med nydelige retter fra det italienske kjøkken, tilberedt med stor kjærlighet for de utsøkte råvarene. Restaurantens kunnskapsrike kelnere hjelper gjerne til med anbefalinger, og kan også geleide gjennom vinkartet, som byr på et stort og unikt utvalg av italienske kvalitetsviner. Enoteca ligger i første etasje og serverer både lunsj og middag med klassiske og rustikke italienske retter. Lunsj fra kl. 11.30, men ikke spiseplikt. Baltazar Ristorante ligger i andre etasje og passer det godt for en romantisk helaften, venneaften eller en forretningsmiddag. Her serveres det 4-10 retters menyer med italiensk gourmetmat. Ristorante og Enoteca har forskjellige menyer. Ristorante er åpen fra kl. 18. Siste bestillinger før kl. 22. For selskaper på 7-8 personer eller mer, må det avtales felles menyer på forhånd.
Anmeldt 19. januar 2019 via mobile enheter

Lunsj på Baltazar. Variert meny med klassiske italienske retter. Menyen gir inntrykk av at en serverer ekte italiensk mat med gode råvarer. Valgte pastarett med hvite trøfler. Servitør viste npk interesse og engasjement til å foreslå et annet vinvalg enn vårt, basert på kunnskap om matens karakter. Fikk smake 2 forskjellige viner, hvor den ene var en perfekt match. Dette viser at restauranten tar gjestene på alvor, noe som dessverre ikke er en selvfølge. Vi kommer helt sikkert tilbake.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, 675_gej

Anmeldt 12. desember 2018

Prøvde å bestille bord på nettet men ingen ledige. Ringte og fikk plass.
Når vi var der så var det fortsatt mange ledige.
Pizzaen var bra med skuffet over pastaen.
Gnocchi med krabbe er ikke noe du trenger å prøve.
Veldig hyggelig betjening selv om maten ikke var av det beste.

Takk, 880bj_rnt
Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Her var alt bedre enn forventet. Servitøren var meget oppmerksom, kunnskapsrik, og til stede. Maten var helt super.

Takk, _rnulfk2015
Anmeldt 12. desember 2018

Vi var en gjeng som hadde en tre retters meny. Forrett var stekt polenta med sopp. En ganske smakløs affære. Kantarellene smakte riktignok kantareller, men det var det. Hovedrett var Andeconfit med beter. Anden var hard og smakløs. Rett og slett kjedelig. Desserten en pannacotta som var sånn passelig. Jeg har vært her for mange år siden og hadde en helt annen opplevelse, så dette var rett og slett skuffende.

Takk, BalchenOslo
Anmeldt 5. desember 2018 via mobile enheter

Denne italienske restauranten ligger flott til på Kirkeristen i sentrum av Oslo. Vi hadde bestilt bord på forhånd, men det var ikke klart når vi kom. Vi måtte vente 10 minutter på bordet. Kelneren var raskt på stedet og delte ut menyer til oss. Vi savner noen retter på menyen som er klassiske italienske retter, som for eksempel lasagne. Maten smakte helt fint og kom raskt på bordet. Servitørene rotet litt med både drikke og desserter, men det løste seg til slutt. Lokalet er rustikt og koselig.

Takk, VacationOslo

Reisende som så på Baltazar Ristorante & Enoteca, så også på

Har du vært i Baltazar Ristorante & Enoteca? Del dine erfaringer!