“Utsøkt mat og betjening”

Baltazar Ristorante & Enoteca
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Baltazar er en sjarmerende og eksklusiv italiensk restaurant i Kirkeristen, bak Oslo Domkirke. Liten meny med nydelige retter fra det italienske kjøkken, tilberedt med stor kjærlighet for de utsøkte råvarene. Restaurantens kunnskapsrike kelnere hjelper gjerne til med anbefalinger, og kan også geleide gjennom vinkartet, som byr på et stort og unikt utvalg av italienske kvalitetsviner. Enoteca ligger i første etasje og serverer både lunsj og middag med klassiske og rustikke italienske retter. Lunsj fra kl. 11.30, men ikke spiseplikt. Baltazar Ristorante ligger i andre etasje og passer det godt for en romantisk helaften, venneaften eller en forretningsmiddag. Her serveres det 4-10 retters menyer med italiensk gourmetmat. Ristorante og Enoteca har forskjellige menyer. Ristorante er åpen fra kl. 18. Siste bestillinger før kl. 22. For selskaper på 7-8 personer eller mer, må det avtales felles menyer på forhånd.
Anmeldt 3. februar 2019 via mobile enheter

Veldig hyggelig italiensk restaurant i sentrum av Oslo. Flott utvalg av viner. Betjeningen var striks men hyggelig, sånn det skal være. Vi hadde all verdens retter på bordet, alt smakte utsøkt men jeg vil særlig trekke fram okse-carpaccio, som var ekstremt god.

Dato for besøk: februar 2019
1  Takk, joakimm953

Anmeldt 31. januar 2019

Vi spiste 2 forskjellige pastaretter, trøffel og oksehale, på en råkald kveld. Da var det ekstra trist at den ene pastaretten var bare så vidt lunken da maten kom på bordet. Dessuten veldig små porsjoner. Vi, 2 slanke damer, var fortsatt småsultene etter hver vår pastarett så vi bestilte en forrett som var kjedelig og smakløs. Dyr og lite vin i glassene. Trist synes jeg.

1  Takk, BenteA91
Anmeldt 28. januar 2019 via mobile enheter

Enda et nydelig måltid på Baltazar. Dry aged entrecôte, tiramisu og nydelig vin! Kommer tilbake som alltid og gleder meg allerede til neste gang! Buonissimo!

Takk, 161siljeb
Anmeldt 23. januar 2019 via mobile enheter

Veldig hyggelige og lune lokaler. God service og kelnere med gode vinkunnskap. I anledning samboerens bursdag delte vi toscansk steak (Costata Alla Fiorentina) so som var sterkt til perfeksjon. Både kjøtt og tilbehør var magisk. Anbefales!

1  Takk, 917elineh
Anmeldt 19. januar 2019 via mobile enheter

Lunsj på Baltazar. Variert meny med klassiske italienske retter. Menyen gir inntrykk av at en serverer ekte italiensk mat med gode råvarer. Valgte pastarett med hvite trøfler. Servitør viste npk interesse og engasjement til å foreslå et annet vinvalg enn vårt, basert på kunnskap om matens karakter. Fikk smake 2 forskjellige viner, hvor den ene var en perfekt match. Dette viser at restauranten tar gjestene på alvor, noe som dessverre ikke er en selvfølge. Vi kommer helt sikkert tilbake.

Takk, 675_gej

Reisende som så på Baltazar Ristorante & Enoteca, så også på

Har du vært i Baltazar Ristorante & Enoteca? Del dine erfaringer!