“En av Oslos hyggeligste atmosfærer”

Baltazar Ristorante & Enoteca
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Baltazar er en sjarmerende og eksklusiv italiensk restaurant i Kirkeristen, bak Oslo Domkirke. Liten meny med nydelige retter fra det italienske kjøkken, tilberedt med stor kjærlighet for de utsøkte råvarene. Restaurantens kunnskapsrike kelnere hjelper gjerne til med anbefalinger, og kan også geleide gjennom vinkartet, som byr på et stort og unikt utvalg av italienske kvalitetsviner. Enoteca ligger i første etasje og serverer både lunsj og middag med klassiske og rustikke italienske retter. Lunsj fra kl. 11.30, men ikke spiseplikt. Baltazar Ristorante ligger i andre etasje og passer det godt for en romantisk helaften, venneaften eller en forretningsmiddag. Her serveres det 4-10 retters menyer med italiensk gourmetmat. Ristorante og Enoteca har forskjellige menyer. Ristorante er åpen fra kl. 18. Siste bestillinger før kl. 22. For selskaper på 7-8 personer eller mer, må det avtales felles menyer på forhånd.
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

En av Oslos hyggeligste atmosfærer utendørs selv om vi savner «naboen» også. Stort sett trivelige servitører og god mat, men vi savnet en presentasjon av hva som var på brettet i Antipasto all'Italiana. Servitøren visste ikke mer enn at det var en blåmuggost og en manchego, noe vi så helt på egenhånd. På forespørsel gikk hun på kjøkkenet for å spørre hva de andre ostene var, og kom etter en stund tilbake med et for oss ukjent navn. Vi spurte hva det var for slags ost, men det visste hun ikke. Her forventer man at servitøren kan presentere de ulike ostene og skinkene med mer enn bare et navn, også syltetøyet som forøvrig var meget godt!

1  Takk, VillaMilele

Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Var innom her på besøk i Oslo. Sentral og koselig beliggenhet, litt skjermet fra travle Karl Johan. Bestilte pizza og entrecote, som begge smakte fortreffelig. Kort ventetid på maten og svært hyggelige servitører.

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, snipa
Anmeldt 8. mars 2020 via mobile enheter

Både smak på mat og service er over gjennomsnittet. Beliggenhet og bygning topper opplevelsen.
Hvis man liker italiensk mat kan man trygt gå hit

Dato for besøk: mars 2020
2  Takk, 869junel
Anmeldt 23. februar 2020 via mobile enheter

Hyggelig middag med venner, super service nydelig mat, vi spiste fler forskjellige retter alle smakte nydelig, vinene det samlet. Kommer gjerne igjen
Enes som trekker ned er akustikken oppe,

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, PerBrendmoe
Anmeldt 12. februar 2020

Vi hadde en veldig fin matopplevelse her. Veldig god pasta og risotto. Maten var fantastisk og den kom etter kort tid. Anbefales!

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, kennethbP4912CG

Reisende som så på Baltazar Ristorante & Enoteca, så også på

Har du vært i Baltazar Ristorante & Enoteca? Del dine erfaringer!