“En oase midt i Oslo”

Baltazar Ristorante & Enoteca
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Baltazar er en sjarmerende og eksklusiv italiensk restaurant i Kirkeristen, bak Oslo Domkirke. Liten meny med nydelige retter fra det italienske kjøkken, tilberedt med stor kjærlighet for de utsøkte råvarene. Restaurantens kunnskapsrike kelnere hjelper gjerne til med anbefalinger, og kan også geleide gjennom vinkartet, som byr på et stort og unikt utvalg av italienske kvalitetsviner. Enoteca ligger i første etasje og serverer både lunsj og middag med klassiske og rustikke italienske retter. Lunsj fra kl. 11.30, men ikke spiseplikt. Baltazar Ristorante ligger i andre etasje og passer det godt for en romantisk helaften, venneaften eller en forretningsmiddag. Her serveres det 4-10 retters menyer med italiensk gourmetmat. Ristorante og Enoteca har forskjellige menyer. Ristorante er åpen fra kl. 18. Siste bestillinger før kl. 22. For selskaper på 7-8 personer eller mer, må det avtales felles menyer på forhånd.
Anmeldt 4. august 2020

Etter å ha gått forbi en rekke ganger var turen endelig kommet for å stikke innom. Dette var en julikveld og solen var på veg ned, så vi bestemte oss for å sitte inn. Her var vi helt alene en stund, inntil flere valgte å trekke inn.

Ble positivt overrasket over plassen inne, som strekker seg over flere etasjer. Men maten og servicen er jo viktigst:

Kelneren kom raskt til bordet og delte ut menyer og tok drikkebestillingen vår.
Menyen er rikholdig, men oversiktlig. Godt modnet kjøtt utmerket seg og valget mellom rosa og hvit pizza.
Det ble bestilt både entrecote og dagens fisk som var hellefisk.

Maten kom raskt og med gode tips om bruk av olivenolje og en generøs mengde parmesan over entrecoten. Denne var stekt etter vårt ønske og var meget bra.
Vi ba om drikketips til maten og fikk servert to gode glass med hhv rød og hvitvin fra Italia.
Avsluttet med en liten dessert og en nydelig dobbel espresso- Alt i alt var dette et meget bra måltid og et sted jeg kommer til å besøke igjen-
Det ligger midt i travleste Oslo / Karl Johan men er en oase i byen.

1  Takk, Espen L

Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

En av Oslos hyggeligste atmosfærer utendørs selv om vi savner «naboen» også. Stort sett trivelige servitører og god mat, men vi savnet en presentasjon av hva som var på brettet i Antipasto all'Italiana. Servitøren visste ikke mer enn at det var en blåmuggost og en manchego, noe vi så helt på egenhånd. På forespørsel gikk hun på kjøkkenet for å spørre hva de andre ostene var, og kom etter en stund tilbake med et for oss ukjent navn. Vi spurte hva det var for slags ost, men det visste hun ikke. Her forventer man at servitøren kan presentere de ulike ostene og skinkene med mer enn bare et navn, også syltetøyet som forøvrig var meget godt!

1  Takk, VillaMilele
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Var innom her på besøk i Oslo. Sentral og koselig beliggenhet, litt skjermet fra travle Karl Johan. Bestilte pizza og entrecote, som begge smakte fortreffelig. Kort ventetid på maten og svært hyggelige servitører.

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, snipa
Anmeldt 8. mars 2020 via mobile enheter

Både smak på mat og service er over gjennomsnittet. Beliggenhet og bygning topper opplevelsen.
Hvis man liker italiensk mat kan man trygt gå hit

Dato for besøk: mars 2020
2  Takk, 869junel
Anmeldt 23. februar 2020 via mobile enheter

Hyggelig middag med venner, super service nydelig mat, vi spiste fler forskjellige retter alle smakte nydelig, vinene det samlet. Kommer gjerne igjen
Enes som trekker ned er akustikken oppe,

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, PerBrendmoe

Reisende som så på Baltazar Ristorante & Enoteca, så også på

Har du vært i Baltazar Ristorante & Enoteca? Del dine erfaringer!