“Lutefisk !”

Kjøkken: Norsk
God for: Barscene, Lokalt kjøkken, Store grupper
Middagsalternativer: Lunsj, Sent på kvelden, Frokost, Middag, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Olympen Mat & Vinhus (Lompa) er en gedigen historisk ølhall og restaurant på Grønland. Menyen er basert på norsk tradisjonsmat, og menyen skiftes mange ganger i året for å kunne bruke sesongbaserte råvarer. Kjøkkenet stenger kl. 22 på mandag-lørdag og kl. 21 på søndager. På Lompa kan man prøve over 100 ølsorter, mange av dem fra norske småprodusenter. Olympen huser også nattklubben Pigalle.
Anmeldt 7. desember 2018 via mobile enheter

Vi var 10 personer som spiste lutefisk med tilbehør en tidlig torsdag kveld. Restauranten har veldig mye sjarm og er et veldig flott lokale.

Servicen var god, og maten OK. Litt dvask ertestuing ellers godkjent. Prisen er veldig høy 495,-, for maten. Så total vurdert godkjent.

Takk, EinarOslo123

Anmeldt 3. desember 2018

Fantastisk tradisjonelt lokale med veggmalerier. Herlig sted å sitte for drikke eller mat. Vi spiste lutefisk. 2 serveringer med masse bra tilbehør. Ulike typer sennep, lefse, bacon terninger osv. Dårlig info fra servitør om hva vi fikk av drikke og tilbehør trekker ned. Heller ingen forslag til drikke og utvalg fra servitør. Lutefisken var meget bra og nesten ikke bein i den. Anbefales.

Takk, exxin
Anmeldt 18. november 2018 via mobile enheter

Fantastisk pinnekjøtt middag med påfølgende karamellpudding.
La meg få anbefale det beste pinnekjøtt jeg noensinne har spist!
Servert av uttrolig sympatisk personale til en helt ok pris.
Har du ikke bestilt julebord med vennegjengen enda, bestill her!
Stedet er en gammel traver, men ulikt en del andre gamle travere, er Olympen faktisk bedre enn på lenge!!
Jeg kommer snart tilbake!

Takk, IngridHA2014
Anmeldt 12. november 2018

Vi er to par som bor på forskjellige kanter av landet og møttes i Oslo for mat og opplevelser helga 9.-11. november. Tre av oss bestilte Julemeny 1. Den fjerde ville bare ha lutefisk, og ble informert om at han ville få to serveringer. Maten kom raskt, smakte godt og vi var fornøyde. Men så stoppet alt opp; vi etterspurte andre servering av lutefisk to ganger, og da den endelig kom, var det med en unnskyldning om at kokken måtte jo tilberede den først. Tror ingen restauranter tilbereder ett og ett fiskestykke til hver gjest som ønsker lutefisk. Jeg tror vi ble glemt.

Takk, Merete L
Anmeldt 30. oktober 2018

Olympen (eller Lompa) på Grønland har mye sjarme. Lokalet er interessant. Maten er lekker. Servicen er rask. Prisene er humane. Lompa overgår forventningene. Anbefales!

Takk, phidas34

Reisende som så på Olympen Mat & Vinhus AS, så også på

Har du vært i Olympen Mat & Vinhus AS? Del dine erfaringer!