“Julebord!”

Kjøkken: Norsk
God for: Store grupper, Barscene, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Lunsj, Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Olympen Mat & Vinhus (Lompa) er en gedigen historisk ølhall og restaurant på Grønland. Menyen er basert på norsk tradisjonsmat, og menyen skiftes mange ganger i året for å kunne bruke sesongbaserte råvarer. Kjøkkenet stenger kl. 22 på mandag-lørdag og kl. 21 på søndager. På Lompa kan man prøve over 100 ølsorter, mange av dem fra norske småprodusenter. Olympen huser også nattklubben Pigalle.
Anmeldt 14. desember 2018 via mobile enheter

Vi hadde en strålende aften her, og julebordet sårt ble en suksess! Her er det høyt under taket, og innredningen er fantastisk. God service og god mat. Det eneste som trekker litt ned var et noe så underdampet pinnekjøtt. Forrett og dessert var utmerket, men pinnekjøttet var en smule seigt og kunne trengt en liten time til i kjelen.

Dette stedet er flott, ta turen!

1  Takk, EddyB918

Anmeldt 11. desember 2018

Dette var en stor overraskelse, fantastisk fine lokaler, vi var 7 mann, de fleste spiste lutefisk som smakte utmerket. Hyggelig betjening.

Takk, Terje J
Anmeldt 7. desember 2018 via mobile enheter

Vi var 10 personer som spiste lutefisk med tilbehør en tidlig torsdag kveld. Restauranten har veldig mye sjarm og er et veldig flott lokale.

Servicen var god, og maten OK. Litt dvask ertestuing ellers godkjent. Prisen er veldig høy 495,-, for maten. Så total vurdert godkjent.

Takk, EinarOslo123
Anmeldt 3. desember 2018

Fantastisk tradisjonelt lokale med veggmalerier. Herlig sted å sitte for drikke eller mat. Vi spiste lutefisk. 2 serveringer med masse bra tilbehør. Ulike typer sennep, lefse, bacon terninger osv. Dårlig info fra servitør om hva vi fikk av drikke og tilbehør trekker ned. Heller ingen forslag til drikke og utvalg fra servitør. Lutefisken var meget bra og nesten ikke bein i den. Anbefales.

Takk, exxin
Anmeldt 18. november 2018 via mobile enheter

Fantastisk pinnekjøtt middag med påfølgende karamellpudding.
La meg få anbefale det beste pinnekjøtt jeg noensinne har spist!
Servert av uttrolig sympatisk personale til en helt ok pris.
Har du ikke bestilt julebord med vennegjengen enda, bestill her!
Stedet er en gammel traver, men ulikt en del andre gamle travere, er Olympen faktisk bedre enn på lenge!!
Jeg kommer snart tilbake!

Takk, IngridHA2014

Reisende som så på Olympen Mat & Vinhus AS, så også på