“Fantastisk juletradisjon blir holdt ved like!”
Anmeldelse av Olympen Mat & Vinhus AS

Olympen Mat & Vinhus AS
Kjøkken: Norsk
God for: Lokalt kjøkken, Barscene, Store grupper
Middagsalternativer: Middag, Frokost, Sent på kvelden, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Olympen Mat & Vinhus (Lompa) er en gedigen historisk ølhall og restaurant på Grønland. Menyen er basert på norsk tradisjonsmat, og menyen skiftes mange ganger i året for å kunne bruke sesongbaserte råvarer. Kjøkkenet stenger kl. 22 på mandag-lørdag og kl. 21 på søndager. På Lompa kan man prøve over 100 ølsorter, mange av dem fra norske småprodusenter. Olympen huser også nattklubben Pigalle.
Anmeldt 23. desember 2018 via mobile enheter

Vi har årlig tradisjon å spise lutefisk og pinnekjøtt på Olympen helgen før jul. Dette er 5 gang og den beste matopplevelsen så langt. Spesielt lutefisken var fantastisk. Nydelig konsistens og smak og godt tilbehør. Pinnekjøttet var også meget bra. Sist gang fikk servert bog og ble skuffet men nå var det slik de skal være!
Svært hyggelig servitør fra Kroatia. Og lokalet danner jo som alltid en fantastisk atmosfære.
Vi gleder oss til neste år!

Takk, GreteM

Anmeldt 19. desember 2018 via mobile enheter

Ikke den store opplevelsen og mest skuffende var servicen.

Olympen har et flott lokale med masse historie i veggene. Et sted med stort potensiale.

Hadde bestilt bord på forhånd, tidlig bordsetting og til tross for lite folk i lokalet, drøyde det med manglende oppmerksomhet og servering når vi tilslutt fikk bord. Manglet oppmerksomhet fra servitør både på bestilling, påfyll og oppgjør av regning. Skuffende og unødvendig og her er et stort forbedringspotensial.

Maten. Første runde med lutefisk smakte bra, fin og fast fisk. Tilbehør var bra bortsett fra en ertestuing som var noe tam. Kollega som spiste pinnekjøtt var skuffet, tildeles seigt kjøtt og noen biter som minte om gammel sau.

Med manglende tilbud om påfyll og eventuell kaffe eller dessert var det liten grunn til å bli lengre.

Takk, 150kjellf
Anmeldt 14. desember 2018 via mobile enheter

Vi hadde en strålende aften her, og julebordet sårt ble en suksess! Her er det høyt under taket, og innredningen er fantastisk. God service og god mat. Det eneste som trekker litt ned var et noe så underdampet pinnekjøtt. Forrett og dessert var utmerket, men pinnekjøttet var en smule seigt og kunne trengt en liten time til i kjelen.

Dette stedet er flott, ta turen!

1  Takk, EddyB918
Anmeldt 11. desember 2018

Dette var en stor overraskelse, fantastisk fine lokaler, vi var 7 mann, de fleste spiste lutefisk som smakte utmerket. Hyggelig betjening.

Takk, Terje J
Anmeldt 7. desember 2018 via mobile enheter

Vi var 10 personer som spiste lutefisk med tilbehør en tidlig torsdag kveld. Restauranten har veldig mye sjarm og er et veldig flott lokale.

Servicen var god, og maten OK. Litt dvask ertestuing ellers godkjent. Prisen er veldig høy 495,-, for maten. Så total vurdert godkjent.

Takk, EinarOslo123

Reisende som så på Olympen Mat & Vinhus AS, så også på

Har du vært i Olympen Mat & Vinhus AS? Del dine erfaringer!