“Nydelig mat!”

God for: Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservater
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 3. september 2019 via mobile enheter

Spiste en 3-retter sammen med kolleger. Gjennomført og velsmakende på alle måter. Absolutt verd et besøk!

Dato for besøk: september 2019
Takk, 203terjek

Anmeldt 22. august 2019 via mobile enheter

Da vårt forrige besøk var særdeles vellykket, så besluttet vi at det var på tide med et nytt besøk, og vi angret ikke.

Fra champagnen ved ankomst til espressomartinien ved kveldens slutt så var hele besøket en en fullkommen opplevelse, perfekt service og nydelig parret mat og vin.

Eik hviler ikke og yter fullkommen service på alle plan. Vi hadde valgt og gå for 4 retter. Den lille appetittvekkeren med potet med ostekrem og den fantastiske fiskesuppen var en god start før første forrett med kamskjell, nydelig anrettet og med en perfekt parring med Domaine Saint-Lannes som virkelig spilte på lag og fremhevet kamskjellene.

Torsken, preparert til perfeksjon med knutekål og sprøstekt kyllingbryst, var en ny høydare som fikk det til å bli stille ved bordet av nytelse, igjen perfekt parret med en nydelig vin som kom i tre liters flaske, show på samme tid.

Den lille hvileretten av yoghurt og tyttebær for og rense ganen før anderetten, var frisk og finurlig og en perfekt overgang til perfekt stekt and med en nydelig saus på andekjøtt, parret med en fyldig og deilig rødvin Mills Reef en Merlot Cabernet fra 2010. Rødvinselskerne ved bordet var nærmest i ekstase over vinen som var fyldig og rik, solbæraktig og som fløyel.

For-desserten med nydelige urte/smørkjeks med en blåmuggostkrem og tyttebær gav et lite kick før desserten med norske bringebær og sjokolade, som igjen kom med en ytterst god match på vinfronten, eiswein.

Må ikke glemme brødet som kom rykende ferskt ut av ovnen, med pisket smør med aspargessalt, perfekt til og få med seg hver minste dråpe av saus fra tallerkenene.

Vårt besøk var igjen en høydare, så her blir det en ny runde med vennegjengen på vår nye stamrestaurant for de gode og minnerike opplevelser med mat, vin og hyggelig selskap

Dato for besøk: august 2019
Takk, Ken_Roger
Anmeldt 30. juni 2019 via mobile enheter

Vi hadde bestilt bord tidlig da vi skulle på teater i nærheten. Ble møtt og vist til bordet av en veldig hyggelig ung dame. Vi fikk velge forrett og hovedrett til vår 3 retters meny. Vi var kjempefornøyde. Maten var smakfull og delikat, vi fikk også en liten suppe og noen gode sjokolader som ekstraretter. Alt var godt. Personalet var veldig hyggelige og forklarte også hva vi fikk. Anbefales! Gleder oss til neste gang.

Takk, AnneKSB
Anmeldt 22. juni 2019 via mobile enheter

Eik har alltid vært en ok restaurant, tidligere med 3 retter til 395, så var den et bra alternativ i byens restaurantjungel.

Det var lenge siden sist og vi entret med forhåpninger om en bra kveld, og den innfridde beyond bra. Eik har virkelig hevet seg, der maten tidligere var god og bra så leveres det nå retter som gjør at startprisen på 445 er latterlig billig.

Dette var en høydare og gastronomisk opplevelse på Feinschmecker nivå, skillet er prisen. Ser man bort fra det så er det lite som skiller de to restaurantene når det kommer til mat, service og den totale pakken.

Vi kjørte fem retter med vinpakke, starten var "syltet makrell", en eksplosjon av smaker, og en ny vri på makrellen som virkelig anbefales.

Jeg hadde jo planlagt å ta bilder, men det ble rett og slett glemt. Eneste var kalvebrissel som jeg husket. Resten av måltidet med både laks, and og basilikumis var av en slik karakter at bilder og alt som skjedde utenfor vår lille boble ble glemt.

Et helt fantastisk restaurantbesøk, service og mat står til en sekser på terningen. Ønsker du en gastronomisk opplevelse på høyt nivå så legg turen innom Eik. Du vil ikke angre.

Takk, Ken_Roger
Anmeldt 22. juni 2019 via mobile enheter

Tatt godt i mot i døra ved ankomst. Servert deilig aperitiff i baren, før vi ble fulgt til bordet i restauranten. Spennende syltet makrell som overgikk forventningene! Deilige retter, perfekt laget, som ble fulgt deilig viner. Vi takker for oss, med et god smil om munnnen!

Takk, 577christina_

Reisende som så på Restaurant Eik, så også på

Har du vært i Restaurant Eik? Del dine erfaringer!